Samsung rozważa wycofanie się z Japonii

Samsung tak bardzo rozczarował się wynikami sprzedaży swoich produktów w Japonii, że rozważa całkowite wycofanie się z tamtejszego rynku. Co najbardziej zabolało firmę?

Głównym powodem jest Galaxy Note Edge - ten smartfon sprzedał się znacznie poniżej oczekiwań. Wyniki to kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy, co jest znacznie gorszym rezultatem od zakładanych. Smartfon ten debiutował globalnie właśnie w Japonii (we wrześniu 2014 roku) i miał być największym "działem" Samsunga przeciwko Apple - a konkretnie przeciwko iPhone 6 oraz 6 Plus. Rywalizacja skończyła się na tym, że Apple zanotowało świetną sprzedaż, a Samsung - rozczarowanie. Co więcej, udział Samsunga w lokalnym rynku spadł o kilkanaście procent.

Galaxy Note Edge (foto: mat. prasowe)

Galaxy Note Edge (foto: mat. prasowe)

Samsung wiąże jeszcze pewne nadzieje z modelem Galaxy S6, jednak po kiepskiej sprzedaży firma jest na szóstej pozycji w udziałach na rynku Japonii, z wynikiem zaledwie 4%. Apple znajduje się na czele, mając 30% - skok o 10% w stosunku do ubiegłego roku. Warto też przypomnieć, że w 2007 roku Samsung wycofał swoje telewizory z Kraju Kwitnącej Wiśni, co również było podyktowane słabym zainteresowaniem tymi produktami na rynku lokalnym.

Zobacz również:


Zobacz również