Samsung rusza z produkcją przezroczystych wyświetlaczy

Firma Samsung poinformowała o rozpoczęciu masowej produkcji pierwszych przezroczystych wyświetlaczy. Będą one oferowały 22-calowe ekrany i znajdą zastosowanie przede wszystkim w reklamie.

Koreański producent poinformował, że do masowej produkcji trafił przezroczysty wyświetlacz o przekątnej ekranu wynoszącej 22 cale. Urządzenie, które dostępne będzie w dwóch wersjach - czarno-białej i kolorowej - ma pozwalać na wyświetlanie obrazu charakteryzującego się rozdzielczością WSXGA+ (1680 x 1050 pikseli) oraz współczynnikiem kontrastu na poziomie 500:1 (wartość deklarowana przez producenta). Zaoferuje ponadto dwa interfejsy - HDMI (High Definition Multimedia Interface) i USB.

Samsung twierdzi, że przezroczyste panele cechuje przepuszczalność światła na poziomie 20 procent (wersja czarno-biała) i 15 procent (wersja kolorowa). Co jednak najważniejsze, do ich działania wykorzystywane jest otaczające je światło zewnętrzne (np. światło słoneczne). Dzięki temu zużywają one w porównaniu do ekranów LCD z tylnym podświetleniem 90 procent mniej energii.

Zastosowanie

Póki co, przezroczyste wyświetlacze z Korei z pewnością nie zastąpią tradycyjnych monitorów. Zdaniem wiceprezesa Samsung Electronics LCD Business, Young Hwan Parka, znajdą jednak szerokie zastosowanie "we wszystkich dziedzinach przemysłu jako skuteczne narzędzie dostarczania informacji i komunikacji".

Warto przypomnieć, że Samsung zaprezentował "przezroczystą" technologię na ostatnich targach CeBIT 2011. Odwiedzający stoisko koreańskiej firmy mieli wówczas możliwość przyjrzenia się działaniu 46-calowego, przezroczystego i dodatkowo dotykowego wyświetlacza:

Niestety Samsung nie poinformował, kiedy pierwsze egzemplarze wyświetlaczy pojawią się na rynku.


Zobacz również