Samsung sprzedaje więcej smartfonów niż czołowa konkurencja razem wzięta

Samsung "rządzi" na rynku smartfonów. To nie ulega wątpliwości.

Samsung od dawna jest liderem sprzedaży na rynku smartfonów. Potwierdzają to też najnowsze dane przedstawione przez firmę analityczną IDC. Wynika z nich, że w I kwartale 2014 roku 30,3% wszystkich sprzedanych smartfonów (ok. 85 milionów egzemplarzy) miało logo koreańskiego producenta.

Ogólnie sprzedaż smartfonów wyglądała następująco:

Samsung: 30,3%

Apple - 15,5%

Huawei - 4,9%

Lenovo - 4,6%

LG - 4,4%

Pozostali: 40,5%

Oznacza to, że Samsung sprzedał więcej smartfonów od czołowej konkurencji (Apple, Huawei, Lenovo i LG) liczonej razem.

Chińskie firmy notują rekordowy wzrost sprzedaży

W sumie wszyscy z wspomnianych wyżej producentów sprzedali więcej smartfonów niż w analogicznym okresie 2013 roku. Liderem nie jest tutaj jednak Samsung (wzrost sprzedaży rok do roku o 22%), lecz firmy chińskie - Lenovo i Huawei - które zanotowały wzrost sprzedaży rok do roku na poziomie, odpowiednio, 63,3% i 47.3%. Na trzecim miejscu uplasowała się liczona razem "drobnica" (wzrost sprzedaży rok do roku o 35%).

Pełny zestaw wyników sprzedaży za I kwartał 2014 roku poniżej:

Co czeka rynek smartfonów?

Według IDC w 2014 roku sprzedanych zostanie 1,2 miliarda smartfonów, czyli o 200 milionów więcej niż w roku 2013.


Zobacz również