Sieciowi rekordziści

Z badań przeprowadzonych przez firmę Media Metrix wynika, że w Stanach Zjednoczonych użytkownicy Internetu spędzają więcej czasu online, niż internauci z Australii, Kanady, Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii łącznie.

Firma Media Metrix opublikowała rezultaty pierwszych globalnych badań społeczności internetowej (Multi-Country Internet Audience Measurement Report), które objęły m.in. Australię, Kanadę, Francję, Niemcy, Wielką Brytanię oraz Stany Zjednoczone. Z raportu wynika, że w ogólnej liczbie internautów z przebadanych krajów, populacja użytkowników Internetu w Stanach Zjednoczonych stanowi 68 %. Ten sam wskaźnik w pozostałych krajach nie przekracza 10 %. Internauci spoza Stanów Zjednoczonych korzystają z sieci przeciętnie 54 minuty dziennie, natomiast Amerykanie spędzają online ponad 60 minut każdego dnia. Po podsumowaniu ogólnej liczby godzin spędzonych online okazuje się, że użytkownicy amerykańscy spędzają w Sieci więcej czasu niż internauci z wszystkich przebadanych państw łącznie.

Użytkownicy z sześciu krajów przebadanych przez Media Metrix łączą się z Siecią średnio 11 dni w miesiącu. W marcu 2000 roku łącznie spędzili w niej ponad 66 miliardów minut. W rankingu najczęściej odwiedzanych serwisów internetowych prowadzą AOL Network, Microsoft i Yahoo, z których korzysta ponad 50% internautów w każdym z sześciu przebadanych krajów. Do serwisów lokalnych, które uplasowały się w pierwszej pięćdziesiątce, należy niemiecki portal T-Online (30 miejsce) oraz brytyjski sklep ze sprzętem elektronicznym Dixons (44 miejsce), który jest także właścicielem Freeserve.com, jednego z największych brytyjskich dostawców usług internetowych).

W rankingu ogólnej ilości czasu spędzanego przez internautów na stronach danego serwisu prowadzi AOL (22,3 miliardy minut miesięcznie), na drugim miejscu znalazły się strony Microsoftu (3,3 miliardy minut), potem Yahoo (3,2 miliarda minut), Juno (1,8) oraz eBay (1,3).


Zobacz również