Skrzynka narzędzi 3D z dvGarage

dvGarage, firma zajmująca się szkoleniem przyszłej generacji multimedialnych artystów, zapowiedziała wydanie aplikacji 3D Toolkit, która według Alexa Lindsaya 'zmieni oblicze trójwymiaru na makach'.

3D Toolkit, którego wydanie na początek lipca zapowiedziała firma dvGarage, to makowa aplikacja oferująca dokumenty i narzędzia do nauki i tworzenia grafiki trójwymiarowej. Pakiet kosztuje 199 USD i składa się z zestawu narzędzi do tworzenia 3D, kursu podstawowego, kursu zaawansowanego oraz materiałów dodatkowych. W skład narzędzi wchodzi przede wszystkim Electric Image 2.9.2, system do modelowania i tworzenia animacji, który został wybrany przez dvGarage ze względu na prostotę obsługi oraz potężne możliwości. 'Nie mówimy tu o drobnej aplikacji dla początkujących, ale o programie wykorzystywanym m.in.przy produkcji filmów Stars Wars: Episode 1, Misssion Impossible czy Star Trek', powiedział Alex Lindsay z dvGarage. Z Electric Image można szybko opanować tworzenie wypełnionych kształtów 3D, zlewanie ich ze sobą, cięcie czy wykorzystywanie różnic pomiędzy elementami bardziej złożonych obiektów. 3D Toolkit oferuje także narzędzia takie jak 'Subdividing', 'Inner Border', 'Loop', 'Rib

Control' czy zestaw 'Nurbs' włącznie z 'Edit Surface', 'Elevate/Reduce Degree', 'Increase/Decrease Multiplicity', 'Weight Assignments' i 'Curves'. Do bardziej tradycyjnych narzędzi należą opcje 'Surface Networks', 'Sweep', 'Resolve', 'Extrude' czy 'Skinning'.

ElectricImage 3D Modeler wyposażony jest natomiast w doskonałe narzędzie 'bevelingu', które oferuje kontrolę nad rozmiarami krawędzi oraz pozwala ustawić krawędź okrągłą lub płaską. Zestaw noży ['Knives'] pozwala wygodnie wycinać fragmenty z tworzonych obiektów, a 'True 3D Inverse Kinematics' ożywia wymodelowane postacie wprowadzając je w ruch kontrolowany zestawem modyfikowalnych parametrów. Opcja 'Sync Sound' umożliwia natomiast tworzenie animacji bezpośrednio w rytm odtwarzanych dźwięków, a ścieżka audio zostaje wyświetlana w oknie projektu. 3D Toolkit proponowany przez dvGarage pozwala także stosować efekty amorficznych soczewek, renderować promienie światła w trybie '3D volumetric' czy rzucać cienie na obiekty z pomocą 'Glow Lights'. Trójwymiarowe animacje i filmy mogą renderowane bezpośrednio do formatu QuickTime Animation Codec, a 'Render Control Window' akceptuje wszystkie rozmiary i operacja jest ograniczona jedynie dostępną ilością pamięci RAM i wolnym miejscem na twardym dysku. 3D Toolkit wymaga do pracy conajmniej systemów Mac OS 9.x i 128MB pamięci RAM, choć polecane jest 256MB.

www.dvgarage.com


Zobacz również