Słabe wykorzystanie BI

Firmy europejskie wciąż nie potrafią w pełni wykorzystywać możliwości oferowanych przez systemy Business Intelligence - wynika z badań przygotowanych na zlecenie firmy Unisys.

Ankieta została przeprowadzona wśród 250 przedstawicieli kadry zarządzającej europejskich przedsiębiorstw. 60% respondentów uważa, że inwestycje w Business Intelligence przyniosły znaczącą poprawę w zarządzaniu relacjami z klientami. Natomiast zdaniem 23% implementacja BI nie przyniosła korzyści lub wręcz pogorszyła sytuację.

27% ankietowanych nie wykorzystuje w praktyce BI do optymalizacji sprzedaży, a zdaniem 63% optymalizacja polegająca na wspólnym wykorzystaniu wiedzy o kliencie przez różne działy oferujące różne produkty jest najważniejszym obszarem, w którym BI może prowadzić do szybkiego rozwoju biznesu.

Najważniejszą przeszkodą w wykorzystywaniu możliwości oferowanych przez BI jest "ręczne" przetwarzanie i analiza danych - w ten sposób pracuje aż 32% firm. W im większym stopniu firma wykorzystuje ręczne przetwarzanie danych, w tym mniejszym korzysta z udogodnień systemów BI. Aż 26% ankietowanych stwierdziło, że nie wykorzystuje ich wcale, albo w bardzo wąskim zakresie. Dla jednej czwartej podstawową przeszkodą jest długi czas jaki zabiera uzyskanie dostępu i przetwarzanie informacji.


Zobacz również