Soldier of Fortune 2: Double Helix

Nadchodzi kolejny epizod przygód Johna Mullinsa, czyli druga część Soldier of Fortune. Gra zaoferuje nam sporą dawkę ostrego i realistycznego strzelania w konwencji klasycznego FPS. Programiści z Raven Software gwarantują, że ich nowe dzieło będzie równie oryginalne i dobrze dopracowane, jak poprzednia część.

Nadchodzi kolejny epizod przygód Johna Mullinsa, czyli druga część Soldier of Fortune. Gra zaoferuje nam sporą dawkę ostrego i realistycznego strzelania w konwencji klasycznego FPS. Programiści z Raven Software gwarantują, że ich nowe dzieło będzie równie oryginalne i dobrze dopracowane, jak poprzednia część.

Wśród ogromu dostępnych na rynku produkcji z gatunku FPS, naprawdę niewiele cechuje się oryginalnością i obecnością nowatorskich rozwiązań. Przysłowiowym światełkiem w tunelu okazała się wydana na początku 2000 roku gra Soldier of Fortune. Tytuł ten spotkał się z ogromnym zainteresowaniem graczy, więc zespół programistów z Raven Software podjął decyzję o rozpoczęciu prac nad jego kontynuacją. Sequel powinien pojawić się na rynku w listopadzie 2001, a ogólnoświatową dystrybucją zajmie się korporacja Activision. Polskie wydanie przygotuje firma Licomp Empik Multimedia.

Gracz ponownie przejmie kontrolę nad postacią Johna Mullinsa - członka elitarnej jednostki antyterrorystycznej o nazwie The Shop. Nasz bohater otrzyma od dowództwa 10 misji podzielonych na mniejsze epizody, których całkowita ilość zamknie się w granicach 70. Wachlarz zadań do wykonania ma być naprawdę bogaty - od szpiegostwa, poprzez uwalnianie zakładników, na totalnej destrukcji wrogiej bazy kończąc. Akcja zostanie umiejscowiona w kilkunastu różnych zakątkach globu ziemskiego (m.in. półwysep Kamczatka, Kolumbia, Hong-Kong, Szwajcaria i Czechy).

Podczas rozgrywki na naszej drodze napotkamy mnóstwo wszelakiej maści oponentów, najczęściej uzbrojonych i bardzo niebezpiecznych. W konfrontacji z nimi przyda się niewątpliwie zaimplementowany przez autorów arsenał środków bojowych, składający się z czternastu modeli broni konwencjonalnej oraz 10 różnych typów granatów ręcznych. Developerzy udostępnią nawet możliwość poruszania się pojazdami i obsługi rozmaitych urządzeń pomocniczych (np. stacjonarne działka przeciwpiechotne i wyrzutnie rakiet ziemia-powietrze). Realistyczne zachowanie przeciwników zapewnią ulepszone algorytmy opatentowanego systemu GHOUL. Technika ta pozwala np. na perfekcyjne odwzorowanie zachowania się postaci ludzkiej po otrzymaniu trafienia w konkretną część ciała.

Generowaniem oprawy graficznej zajmie się zmodyfikowany "silnik", zastosowany wcześniej w Quake III: Arena. Dzięki temu na ekranie ujrzymy bogate w drobne detale środowisko, a także spektakularne efekty specjalne i płynną animację modeli trójwymiarowych. Te ostatnie będą teraz zbudowane średnio z 3000 polygonów każdy, podczas gdy w pierwszej części wartość ta była dziesięciokrotnie mniejsza!

Trzeba uczciwie przyznać, że Soldier of Fortune 2: Double Helix zapowiada się dość interesująco. Mnóstwo dynamicznej akcji, spora dawka realizmu i wydajny engine graficzny, to tylko wybrane elementy, które powinny zapewnić grze mocną pozycję na rynku. Oby tylko ludzie z Raven Software uporali się ze wszystkimi pracami na czas, gdyż inaczej ich nowe dzieło dotknie identyczny problem, jak część pierwszą (jej premierę wielokrotnie przekładano i w konsekwencji program nieco się zestarzał).


Zobacz również