Sony wpompuje miliony dolarów w OLED-y

Firma Sony stawia na technologię OLED. Jak donosi serwis DigiTimes.com, planuje zainwestować w jej rozwój ponad 200 milionów dolarów.

Japoński gigant po wygranej batalii na rynku formatów HD postanowił skupić się na technologii OLED (Organic Light Emitting Diode). Zamierza bowiem zainwestować w jej rozwój około 22 miliardów jenów co daje w przeliczeniu blisko 204 miliony dolarów. Dzięki temu posunięciu planuje odpowiedzieć na potrzeby rynku w zakresie organicznych wyświetlaczy charakteryzujących się średnią i dużą przekątną ekranu.

Warto przypomnieć, że korporacja w grudniu 2007 roku jako pierwsza na świecie wprowadziła do sprzedaży telewizor OLED - model o oznaczeniu XEL-1 (pisaliśmy o tym w artykule pt." Sony wprowadza do oferty "organiczny" telewizor"). Pomimo niezaprzeczalnych zalet (niewielka grubość, wysoki kontrast, wysoka częstotliwość odświeżania oraz duże kąty widzenia) urządzenie ma też wady, którymi są niezbyt duża żywotność (w porównaniu do paneli LCD) oraz - co najprawdopodobniej zostanie wyeliminowane w przyszłych modelach - niewielka przekątna ekranu wynosząca zaledwie 11 cali.

Źródło: DigiTimes.com


Zobacz również