Soul Reaver: Legacy of Kain

W przeciwieństwie do filmów, kontynuacje gier komputerowych są zazwyczaj lepsze od swych poprzedniczek. Większość producentów pragnie zachować najlepsze pomysły z poprzedniej części, usunąć wszystkie wady, i zaproponować coś nowego, co mogłoby w znacznym stopniu podnieść atrakcyjność gry. Legacy of Kain: Soul Reaver potwierdza tą regułę, panowie z Crystal Dynamics stworzyli naprawdę dobrą grę.

W przeciwieństwie do filmów, kontynuacje gier komputerowych są zazwyczaj lepsze od swych poprzedniczek. Większość producentów pragnie zachować najlepsze pomysły z poprzedniej części, usunąć wszystkie wady, i zaproponować coś nowego, co mogłoby w znacznym stopniu podnieść atrakcyjność gry. Legacy of Kain: Soul Reaver potwierdza tą regułę, panowie z Crystal Dynamics stworzyli naprawdę dobrą grę.

Soul Reaver jest dobrze wykonaną, mroczną przygodówką, ukazaną z perspektywy "trzeciej osoby". Wspaniałe 32 bitowe kolory i rozdzielczość sięgająca 1600 x 1200 przyczyniła się do stworzenia dopracowanego świata, który znacznie różni się od tego, z którym spotkaliśmy się w Legacy of Kain: Blood Omen.

W grze przedstawiona jest historia Raziela, pierworodnego syna Kaina, który powstaje z martwych by pomścić swego ojca. Do tego celu wybiera zniszczone ciało, które jednak w zupełności spełnia swoją funkcję. W ciele tym musi przemierzyć królestwa Nosgoth, walcząc z duszami innych mieszkańców, przenosząc się w razie konieczności pomiędzy światem rzeczywistym i duchowym.

Głównym celem gry jest zwalczanie hord przeciwników. Poza tym nasz bohater musi rozwiązywać różne problemy, stworzone mu przez krainę, którą przemierza. Czasami będzie musiał sięgnąć do tak nietypowych broni jak światło słoneczne, woda, płomienie, czy też przebijanie kołkiem, aby poradzić sobie z bardziej wymagającymi przeciwnikami.

Umiejętności Raziela nie pozostaną w grze niewykorzystane. Aby przeżyć konieczna okaże się zdolność wysokiego skakania, szybowania, pływania czy też zmiany kształtu. Niezwykle zróżnicowane środowisko nie raz może okazać się całkowitym zaskoczeniem, podobnie jak (choć w nieco mniejszym stopniu) przeciwnicy.

Podobnie jak w Blood Omen, narracja wykonana została na najwyższym poziomie. Przyczyniło się to do nadania grze odpowiedniego klimatu. Poza tym rozmowy Raziela z jego 'towarzyszem' nadają sens jego otoczeniu i toczącym się wokół bitwom.

Duże brawa należą się producentom, za skrócenie czasu zmiany poziomów, na tyle że jest on prawie niezauważalny.

Chociaż Soul Reaver jest grą naprawdę długą, to nie wymaga spędzenia przed monitorem zapowiedzianych przez Eidos 70 godzin. Mimo to, dostarcza mnóstwo dobrej zabawy. Z czasem zaczyna wydawać się troszkę mniej dopracowana, a niektóre przeszkody terenowe pojawiają się aż nazbyt często, lecz to i tak nie psuje ogólnego wrażenia płynącego z gry.

Soul Reaver jest stojącą na przyzwoitym poziomie zręcznościową przygodówką. Poza samym programem, na płycie znajduje się dodatkowo duża ilość nastrojowej muzyki. Po ukończeniu gry w Soul Reaver, pozostaje jedynie z niecierpliwością czekać na kolejny produkt z serii Legacy of Kain.


Zobacz również