Spadła sprzedaż aut

Jak podała agencja Samar, w maju br. sprzedaż samochodów spadła w Polsce o 42,5% w porównaniu z kwietniem br.

W maju br. sprzedano w Polsce 26 tysięcy nowych aut, o 15% mniej niż w analogicznym okresie 2003 roku. "Było oczywiste, że maj będzie miesiącem uspokojenia w salonach samochodowych, z powodu niekorzystnych zmian w ustawie o VAT wiele mniejszych firm przyspieszyło zakupy. Perspektywa podwyżki cen wpłynęła także mobilizująco na wielu klientów indywidualnych" – skomentował Wojciech Drzewiecki, prezes Samaru.

Najwięcej nowych aut sprzedał Fiat – ok. 3,6 tys., jest to wynik gorszy o 24% niż przed rokiem. Od stycznia br. Fiat sprzedał już 31 tys. samochodów, jego udział w rynku wynosi 18,3%. Na drugim miejscu znalazła się Skoda – 22 tys. sprzedanych samochodów od początku br., na trzecim Toyota – 19,5 tys. sprzedanych aut.


Zobacz również