Spam napędza rynek

Według rachuby IDC, najmniejszy obecnie segment rynku oprogramowania do bezpiecznego zarządzania zawartością (SCM) – oprogramowania do zabezpieczania wiadomości, który obejmuje produkty anty-spamowe - będzie rósł do 2007 roku najszybciej.

Wartość segmentu oprogramowania do zpewnienia bezpieczeństwa komunikacji, obejmujący produkty anty-spamowe wzrośnie według prognoz IDC z poziomu 236 mln USD na koniec 2002 roku, do 1,1 mld USD w końcu 2007 roku. Drugie miejsce zajmie na tym rynku pokrewny segment oprogramowania do filtrowania dostępu do stron internetowych. Jego wartość na koniec 2007 roku wynieść ma 893 mln USD.

Całkowita wartość rynku SCM – obejmującego ponadto oprogramowanie antywirusowe – wzrośnie w ciągu tych pięciu lat do 6,4 mld USD. Oznacza to, że rynek ów będzie rósł ze średnią roczną stopą wzrostu wynoszącą 19%.


Zobacz również