Spellforce

Producenci gier zazdrośnie patrzą na sukcesy WarCrafta i próbują swych sił, tworząc kolejne gry łączące gatunki RTS i RPG. Są to tytuły z dobrze nam znanymi orkami, elfami i potężną magią. Oto kolejny szturm na umocnienia Blizzarda.

Producenci gier zazdrośnie patrzą na sukcesy WarCrafta i próbują swych sił, tworząc kolejne gry łączące gatunki RTS i RPG. Są to tytuły z dobrze nam znanymi orkami, elfami i potężną magią. Oto kolejny szturm na umocnienia Blizzarda.

Trzynaście to ponoć pechowa liczba. Na pewno pechowa okazała się dla świata Eo. Tylu bowiem było magów, którzy skuszeni obietnicą władzy i potęgi wypuścili na wolność rozszalałe żywioły. Te zaś natychmiast rzuciły się do walki między sobą, jak zwykły to czynić od początku czasu. Wystarczył im jeden dzień i jedna noc. Zanim z powrotem udało się je spętać, sprowadziły chaos i zagładę, jakich nikt wcześniej nie oglądał. Z całego świata pozostały jedynie niewielkie unoszące się na niebie wysepki, połączone magicznymi portalami.

A to był dopiero początek. Korzystając ze sprzyjających okoliczności, zło postanowiło doprowadzić ciemne sprawki do ostatecznego końca. Jednak, jak to zwykle bywa, proroctwa przepowiedziały, że pojawi się bohater, który może temu zapobiec. Skazany na nieśmiertelność, spętany mocą krwawych run..., będziesz miał pełne ręce roboty.

Oto w ogólnym zarysie fabuła Spellforce, gry, przy tworzeniu której wysiłki połączył Phenomic, Massive Development (twórcy engine'u Krass) oraz Virgin lands, studio graficzne, autorzy wstawek filmowych między innymi z Robin Hooda i Desperados. Mózgiem całego przedsięwzięcia jest zaś twórca gier z cyklu Settlers - Volker Wertich.

Coś na kształt świdra

Baśniowy świat Spellforce odwołuje się do najbardziej znanych kanonów fantasy. W grze spotkasz znane rasy, malownicze scenerie i wszechpotężną magię.

Baśniowy świat Spellforce odwołuje się do najbardziej znanych kanonów fantasy. W grze spotkasz znane rasy, malownicze scenerie i wszechpotężną magię.

Spellforce łączy elementy klasycznego RTS-a z równie klasycznymi wątkami z gier RPG. W trakcie rozgrywki prowadzisz bohatera - rozwijasz jego współczynniki, uczysz go nowych umiejętności i tak dalej, a poza tym dowodzisz całymi oddziałami, budujesz miasta, toczysz bitwy...

Podstawą gry jest część strategiczna - wznosisz bazę wypadową, ściągasz robotników, zdobywasz surowce, szkolisz wojsko. Wszystko to już znasz choćby z kolejnych części WarCrafta. Oprócz głównego herosa - awatara, w walce dowodzisz bohaterami (do pięciu jednocześnie) i jednostkami wojskowymi. Do dyspozycji masz sześć ras: ludzie, krasnoludy, elfy, mroczne elfy, orki i trolle. Co ciekawe, nie musisz wybierać między nimi, możesz także dowodzić oddziałami złożonymi z przedstawicieli wszystkich powyższych frakcji. Jak łatwo się domyślić, trzy pierwsze reprezentują jasną stronę, trzy pozostałe ciemną. Każda z ras ma charakterystyczne dla siebie wojska, obdarzone różnymi umiejętnościami i mocami. Każda jest też w stanie wydobywać cztery z sześciu dostępnych w grze surowców. Niektóre z jednostek są w stanie rzucać samodzielnie proste zaklęcia, na przykład leczące.

Po drugiej stronie barykady napotkasz ponad 30 rodzajów wrogich istot - poczynając od słabych goblinów, poprzez ożywieńców, a skończywszy na starożytnych potworach, na przykład minotaurach i meduzach, a także groźnych demonach i smokach.

Twój główny bohater nie ma żadnej określonej profesji, której schematu rozwoju musiałbyś się trzymać. Zamiast tego masz dużą swobodę w wyborze kolejnych zdolności, których się uczy. Może się jednak zdarzyć, że osiągając wysoki stopień zaawansowania w jednej umiejętności, stracisz szansę na opanowanie innej. Rozwój awatara opiera się na tak zwanym systemie run, którego zasady jeszcze nie zostały ujawnione. Z czasem będziesz zdobywać (na wrogach albo u kupców) coraz lepsze rodzaje magicznych broni i nowe, potężne zaklęcia. Wszystko to osiągniesz w trakcie realizacji głównej misji i licznych wątków pobocznych. Twórcy zapowiadają też sporo ukrytych niespodzianek. Podróżując po świecie, nie możesz liczyć na to, że pod twoją nieobecność w danym zakątku nic się nie wydarzy - otoczenie będzie się zmieniać w zależności od zdarzeń w grze. Pomimo rozbudowanych elementów RPG, gra pozostanie przede wszystkim strategią czasu rzeczywistego - zadaniem części fabularnej jest większe zaangażowanie gracza w scenariusz.

Magia na Eo

Czarna magia

  • Klątwy - czary osłabiające oddziały wroga, obniżające ich przydatność w walce.

  • Śmierć - zaklęcia, których celem jest zniszczenie wrogich oddziałów.

  • Nekromancja - czary służące do tworzenia oddziałów nieumarłych i dowodzenia nimi.

    Magia żywiołów

  • Ziemia - zaklęcia wykorzystujące moc płynącą ze skał do własnej obrony lub zmiażdżenia wroga.

  • Ogień - panowanie nad niszczycielskimi żywiołami: ogniem.

  • Lód - czary służące do zniszczenia wroga mrozem i uwięzienia go w okowach lodu.

    Magia umysłu

  • Obrona - zaklęcia osłabiające wroga i pozbawiające go mocy lub wzmacniające moc sojuszników.

  • Uroki - czary wprowadzające zamęt i pozwalające przeciągnąć wrogie jednostki na swoją stronę.

  • Atak - czary oślepiające, osłabiające morale, czyniące oddziały wroga niezdolnymi do walki.

    Biała magia

  • Błogosławieństwa - zaklęcia wzmacniające wojsko idące do walki.

  • Życie - czary leczące i usuwające negatywne skutki innych zaklęć.

  • Natura - wykorzystanie zwierząt i sił przyrody do obrony i pomocy.

  • Chudzi, brzydcy i brodaci, czyli twoje jednostki

    Elficki druid - te oddziały są nieliczne, lecz związane z przyrodą i groźne w walce, szczególnie gdy odwołają się do magii sił natury.

    Orkowy weteran - ci doświadczeni wojownicy, opancerzeni w czarne, kolczaste zbroje, sieją grozę wszędzie tam, gdzie się pojawią.

    Krasnoludzki burzyciel - uzbrojeni w potężne tarany specjaliści potrafią roznieść w drobny mak mury twierdzy, która pozornie wydawała się po prostu nie do zdobycia.

    Wojownicy zagłady - mroczne elfy, które podążyły najciemniejszą ścieżką i zjednoczyły się z cieniem. Obecność tych obłąkanych wojowników na polu bitwy źle wróży przeciwnikom.


    Zobacz również