Sprzęt w sieci

Wartość sprzedaży sprzętu komputerowego i oprogramowania kupowanego za pośrednictwem Internetu w 1999 r. wyniosła 5,4 mld USD.

Według najnowszych badań firmy Jupiter, wartość sprzedaży sprzętu komputerowego i oprogramowania kupowanego przez Internet w 1999 r. wyniosła 5,4 mld USD. Z kolei sieciowy rynek sprzętu elektronicznego (audio, TV) dopiero się rozwija. Według prognoz zawartych w raporcie, do 2003 r. osiągnie wartość 2 mld USD.

Podobnego zdania jest Consumer Electronics Manufacturers Association (CEMA), która przewiduje, że globalna wartość sprzedaży sprzętu online (komputery i elektronika) do 2002 r. osiągnie 14 mld USD i będzie stanowić 13% ogólnej wartości sprzedaży produktów przemysłowych. Według raportu CEMA, w ciągu najbliższych 2 lat liczba zamówień produktów online, przypadająca na 3 tys. gospodarstw domowych, wzrośnie o ponad 135%. Zwiększy się także rola Internetu jako narzędzia zdobywania informacji. CEMA przewiduje, że w ciągu najbliższych 2 lat 75% klientów będzie korzystało z sieci do sprawdzania cen, szukania alternatywnych ofert itp.

Podobnie jak w przypadku innych popularnych dziedzin handlu elektronicznego (turystyka i motoryzacja), klienci zainteresowani sprzętem elektronicznym nieuchronnie będą korzystać z Internrtu w celu rozważenia opcji zakupu i dokonania zamówienia. Obecnie już prawie jedna trzecia kupujących komputery i programy korzysta z tego medium, a jedna osoba na dziesięć korzysta z informacji online przy zakupie sprzętu elektronicznego.


Zobacz również