Staniały usługi komórkowe

Z analiz Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że od 2005 roku nastąpiła obniżka cen usług telefonii komórkowej w Polsce. Ceny rozmów w przypadku abonentów indywidualnych są obecnie prawie o połowę tańsze niż dwa lata temu. Wyjątkiem są oferty biznesowe.

Z szacunków UKE wynika, że średnia rzeczywista cena rozmów w przypadku abonentów indywidualnych spadła o ok. 46 proc. i w 2007 roku wynosiła ok. 36 gr za minutę - czytamy w Gazecie Prawnej. Spadły też ceny za przesyłanie wiadomości SMS (ok. 36 proc.), MMS (ok. 49 proc.) i transmisję danych (nawet o 80 proc.).

Według UKE najtańsze usługi komórkowe oferowała sieć Play. Analizy pokazały też, że średnie rzeczywiste ceny usług w abonamencie biznesowym są wyższe niż w abonamencie indywidualnym. Średnia cena za minutę rozmowy wynosiła w taryfach dla firm 44 gr. Według ekspertów może to wynikać z niedopasowania taryf do rzeczywistych potrzeb klientów.

W przypadku cen rozmów w systemie pre-paid średnia cena za minutę połączenia spadła w latach 2005-2007 o 35 proc. do 40 gr. Najsilniej - o 43 proc. - zmniejszyła się średnia cena w sieci Heyah.


Zobacz również