Strumieniowe centrum

Intel przeznaczy 200 mln USD na stworzenie internetowych centrów transmitujących koncerty, filmy, szkolenia oraz wiadomości finansowe.

Firma Intel zamierza stworzyć sieć centrów nadawczych - Internet Media Services - zajmujących się strumieniowymi transmisjami programów multimedialnych. Pierwsze centrum ma zostać otwarte tego lata w Portland, a kolejne pod koniec br. w Londynie.

Według Eriki Klauer, analityczki z Deutsche Bank, stworzenie systemu strumieniowej transmisji danych, konkurencyjnego dla przedsięwzięć Yahoo i Akamai Technologies, pomoże znacznie w "rozszerzeniu" i poprawieniu wizerunku Intela, kojarzonego głównie z produkcją procesorów, a ostatnio z kłopotami z ich dostawą.

Brian Eisenbarth, analityk z Collins & Co. LLC, twierdzi, że wejście Intela w "sieć" znacznie zwiększy konkurencyjność rynku strumieniowych mediów, ze względu na renomę firmy, jej potęgę technologiczną i wielkie fundusze przeznaczane na badania i rozwój.

Przedstawiciele Intela oświadczyli, że ich sieć nadawcza będzie w stanie obsłużyć tysiące wydarzeń online jednocześnie. Firma podpisała już wstępne umowy z przyszłymi klientami Internet Media Service, do których należą Premiere Radio Networks, Nasdaq Stock Market, Comedy.com i MeTV Network.


Zobacz również