Święta, spamu czas

W ciągu świąt Bożego Narodzenia (oraz w okresie przedświątecznym) liczba niezamawianych e-maili reklamowych, potocznie zwanych spamem, wzrosła o ponad 20% - wynika z raportu opublikowanego w poniedziałek przez firmę Brightmail.

Z opracowania wynika, że w ciągu ostatnich 30 dni liczba spamu wzrosła dokładnie o 21% - tylko w skrzynkach pocztowych monitorowanych przez Brightmail niechcianych e-maili pojawiło się ponad 16 miliardów.

Brightmail zajmuje się produkcją oprogramowania antywirusowego oraz antyspamowego - dane nt. niechcianej poczty gromadzi, monitorując chronione przez to oprogramowanie skrzynki pocztowe (jest ich na całym świecie ok. 250 mln).

Według przedstawicieli firmy, większość świątecznego spamu stanowiły oferty najróżniejszych sklepów internetowych, chcących sprzedać internautom produkty związane ze świętami, a także towarzystw ubezpieczeniowych, firm medycznych oraz serwisów pornograficznych. Z raportu wynika również, że ilość niechcianych e-maili, wysyłanych w okresie świątecznym od kilku lat sukcesywnie rośnie.


Zobacz również