Szansa dla iTV

Analizy The Strategis Group zakładają dynamiczny wzrost rynku telewizji interaktywnej w ciągu najbliższych 3-4 lat.

Firma analityczna The Strategis Group opublikowała wyniki badań dotyczących rynku telewizji interaktywnej. Z raportu zatytułowanego "Interactive TV: Platforms, Content, and Services" wynika, iż w ciągu kilku najbliższych lat większość gospodarstw domowych będzie mogła korzystać z różnego rodzaju nowych usług telewizyjnych. W Stanach Zjednoczonych do 2005 r. z dostępu do iTV będzie aktywnie korzystać prawie 41 mln domostw.

"Operatorzy kablowi wciąż unowocześniają swoje sieci, przystosowując je nie tylko do cyfrowych transmisji sygnału, lecz także do wprowadzenia wielu nowych usług interaktywnych, które umożliwia dzisiejsza technologia. Widoczne także stają się już działania firm dostarczających zawartość do nowych serwisów. iTV ma wystarczający potencjał do zrewolucjonizowania sposobu, w jaki teraz korzystamy z telewizorów. Wkrótce za pomocą pilota będziemy mogli zamawiać towary, rozmawiać ze znajomymi poprzez usługi typu Chat, uzyskamy dostęp do informacji oraz będziemy zamawiać filmy" - powiedział Keith Kennebeck, analityk z Strategis Group.

Z analiz wynika, że dynamiczny przyrost popytu na telewizję interaktywną będzie napędzany głównie przez usługi typu Video on Demand (VoD) oraz oparty na telewizji handel elektroniczny (T-commerce). Raport wykazuje, iż już obecnie 24% konsumentów jest bardzo zainteresowanych usługami VoD, natomiast 12% - usługami z dziedziny "T-commerce". Analitycy uważają, iż przyczyną dosyć skromnego popytu na iTV jest fakt, iż większość konsumentów nie miała jeszcze okazji przekonać się o zaletach interaktywnej telewizji.

Więcej informacji: www.strategisgroup.com


Zobacz również