Szansa na zyski

Wprowadzając do oferty nowe komputery, Compaq ma nadzieję na pozyskanie większych profitów z przynoszącego ostatnio niewielkie zyski rynku konsumenckiego.

Compaq boryka się ostatnio ze słabymi wynikami sprzedaży komputerów przeznaczonych na rynek konsumencki. Firma postanowiła podjąć działania, mające na celu zwiększenie zainteresowania klientów swoimi produktami, wprowadzając do swej oferty aż dziewięć nowych desktopów. Jednocześnie ceny bieżących modeli obniżono o ok. 13%.

Nowe komputery będą zbudowane na bazie procesorów Celeron (466-500 MHz) i Pentium III (550-600 MHz). Nabywcy mogą samodzielnie zdecydować, jaki system operacyjny (wyłącznie produkcji Microsoft) zostanie zainstalowany na dysku twardym komputera. Ceny najtańszego wchodzącego do produkcji zestawu będą wynosić ok. 989 USD.

W drugiej połowie 1999 r. produkcja komputerów dla rynku SOHO przyniosła Compaqowi ponad 250 mln USD strat. Kierownictwo firmy ma jednak nadzieję, iż już w drugiej połowie roku 2000 ten sektor działalności ponownie stanie się zyskowny.

Więcej informacji: www.news.com


Zobacz również