Tania reklama e-mailowa

Kampanie reklamowe prowadzone za pomocą e-maili nie przynoszą wprawdzie takich zysków, jak systemy banerowe, ale też nie wymagają wielkich inwestycji oraz stosowania skomplikowanych i drogich technologii.

Według raportu IAB, udział reklamy e-mailowej w globalnym marketingu online wzrósł w III kwartale 1999 r. z 1% do 2% i osiągnął poziom 24 mln USD. Nie jest to wprawdzie zbyt wiele w porównaniu z 1,2 mld USD wydanymi ogólnie na promocję online, ale reklama e-mailowa nie wymaga stosowania drogich i zaawansowanych technologii banerowych.

Wygląda na to, że promocja z wykorzystaniem jedynie poczty elektronicznej i personalizacji ofert zdobywa coraz większą popularność. Firmy, takie jak Flycast i DoubleClick, zaproponowały rozwiązania, umożliwiające wyeliminowanie uciążliwego wklejania tekstu czy plików HTML do rozsyłanych wiadomości i elektronicznych magazynów. System eDispatch Newsletter Network firmy Flycast łączy funkcje hosta i serwera reklamowego. Może go używać każdy, bez względu na to, czy jego hostem jest Flycast.

Według analityków Forrester Research, to dobre posunięcie firm DoubleClick i Flycast, bowiem w 2004 r. reklama e-mailowa będzie rynkiem o wartości 4,8 mld USD, a pracownicy marketingu tylko w Stanach Zjednoczonych wyślą 200 mld elektronicznych listów.

Więcej informacji: iconocast.com


Zobacz również