Tańsze reklamy online

Według badań Jupiter Media Metrix koszty reklamowania się w Internecie spadły w Europie w ciągu ostatniego roku o 30%.

Raport amerykańskiej firmy badawczej Jupiter Media Metrix (JMM) stwierdza, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy koszty umieszczenia w reklam Internecie zmniejszyły się w Europie o około 30%. W czerwcu 2000 r. tysiąc odsłon reklamy kosztowało średnio 30 euro, podczas gdy obecnie przeciętna cena pakietu tysiąca odsłon reklamy wynosi około 20 euro.

Według analityków JMM spadek cen spowodowany jest coraz większą konkurencją wśród serwisów sprzedających przestrzeń reklamową. Z drugiej strony natomiast reklamodawcy zaczynają w coraz większym stopniu ograniczać swoje budżety na reklamę internetową, co ujemnie wpływa na wielkość popytu. Ponadto ponad jedna czwarta tradycyjnych reklamodawców uważa, że promowanie swojej firmy lub produktu w Internecie jest zbyt kosztowne.

Badania JMM pokazują, że większość europejskich witryn umożliwiających umieszczanie reklam na swoich stronach ma problemy ze sprzedaniem ponad 60% przestrzeni reklamowej. Wartość niewykorzystanego miejsca reklamowego oceniana jest na 60 - 70 mln euro miesięcznie.


Zobacz również