Techland otworzył studio developerskie w Kanadzie

Digital Scapes Studios to najnowsza zagraniczna inwestycja polskiej firmy, działającej na rodzimym rynku już od ponad dwudziestu lat i zajmującej się produkcją oraz wydawaniem gier video.

Jak dotąd tytuły tworzone przez Techland powstawały w dwóch studiach developerskich, zlokalizowanych we Wrocławiu i w Warszawie. Teraz dołączyła do nich placówka, umiejscowiona w pobliżu kanadyjskiego Vancouver. Nowy oddział otrzymał nazwę Digital Scapes Studios, a funkcję Managing Directora objął w nim Marcin Chady - przedtem wieloletni Technical Director w firmie Radical Entertainment. Z tej ostatniej wywodzi się zresztą kilku innych pracowników kanadyjskiego studia Techlandu. Wcześniej współtworzyli oni m.in. dwie części bestsellerowej serii Prototype, entuzjastycznie przyjęte przez graczy i media. Aktualnym zadaniem Digital Scapes Studios jest praca nad jednym z kluczowych elementów nowej gry pt. Dying Light, tworzonej obecnie przez Techland we współpracy z Warner Bros. Interactive Entertainment.

Dying Light

Dying Light

Pierwsze video z rozgrywki opublikował właśnie renomowany serwis IGN pod tym adresem. „Uruchomienie studia w Kanadzie otwiera przed nami szerokie spektrum nowych możliwości w dziedzinie developmentu gier.” – komentuje Paweł Marchewka, Prezes Zarządu i założyciel Techlandu. Z kolei Marcin Chady dodaje: „Działając w rejonie Vancouver zyskujemy dostęp do obszernego rynku pracy, skupiającego znakomicie wyedukowanych specjalistów.” Techland nie zwalnia tempa, a cele stawiane na przyszłość są ambitne. W roku 2013 firma wprowadziła już na rynek dwie gry, czyli Dead Island Riptide oraz Call of Juarez Gunslinger. Obie te produkcje są kolejnymi odsłonami bestsellerowych serii, dobrze przyjętych przez miliony fanów na całym świecie. Na rok 2014 przewidziany jest debiut wspomnianego już Dying Light - największego przedsięwzięcia w historii Techlandu, realizowanego z myślą o konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz platformach PC, Xbox 360 i PlayStation 3.

Call of Juarez Gunslinger

Call of Juarez Gunslinger

Ponadto w firmie trwają prace nad innymi projektami. Zarówno nad multiplatformowymi produkcjami (Hellraid), w które zaangażowane są dziesiątki pracowników i współpracowników, jak i nad mniejszymi grami m.in. na platformę iOS.


Zobacz również