Tele-budżetów cięcie-gięcie

Według oceny analityków Forrester Research, przeciętny pracownik w Europie 'siedzi' 600 godzin rocznie na linii telefonicznej opłacanej przez pracodawcę - rozmawiając, wysyłając faksy, itp.

Nie dziwi zatem, że jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę telekomunikacyjną Avaya, z grupy 500 firm francuskich, niemieckich, włoskich i brytyjskich blisko 60% w ub. roku cięło koszty telekomunikacyjne. Zaś zapytani o priorytety na liście obszarów "do cięcia" w pierwszej kolejności ankietowani wskazywali właśnie budżety telekomunikacyjne (31% ankietowanych firm), przed zmniejszeniem liczby zatrudnionych pracowników (28%), cięciem budżetu IT (20%) i wydatkami biurowymi (17%).

Opracowanie Gartnera dostarcza z kolei wiedzy, jak najczęściej dokonywane są cięcia w tak drażliwej kwestii jak wydatki telekomunikacyjne. Najpowszechniej - przyjmuje się "miary krótkoterminowe": ogranicza się liczbę połączeń z zagranicą, likwiduje się nadliczbowe linie telefoniczne. Można też obniżać się wartość kontraktów zawartych z dostawcą usług telekomunikacyjnych lub rozdzielać ów tort pomiędzy kilku dostawców. Innym sposobem jest renowacja, przebudowa całej struktury sieci - przez dodanie np. symetrycznej sieci DSL.


Zobacz również