Telewizja podbija komórki

Przeciętny "komórkowy" widz telewizji ogląda na wyświetlaczu swojego telefonu 100 minut audycji dziennie - wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie Ericssona.

Ogółem na świecie jest obecnie około 10 milionów użytkowników telewizji "mobilnej", odbieranej na urządzenia przenośne. Do badania preferencji i ocen tej usługi wybrano 721 użytkowników z krajów, gdzie taki sposób oglądania telewizji cieszy się największą popularnością: Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Korei, Włoszech i Francji.

"Komórkowi" widzowie telewizji to w większości mężczyźni (70%), najczęściej studenci i osoby pracujące. 60% badanych ogląda telewizję w telefonach albo innych urządzeniach przenośnych krócej niż 6 miesięcy.

Prawie 40% badanych ogląda telewizję na urządzeniach przenośnych codziennie. Najczęściej podczas dojazdów do pracy, na uczelnię czy spotkanie. "Komórkowa" telewizja służy do śledzenia na bieżąco ważnych wydarzeń politycznych lub sportowych. Najrzadziej telewizję włącza się ją w domu, ale też właśnie wtedy ogląda się ją najdłużej. Najwięcej telewizji komórkowej oglądają Koreańczycy - prawie 170 minut tygodniowo. Najmniej - Francuzi (69 minut). Światowa średnia wynosi 102 minuty.

Ceny usługi są bardzo zróżnicowane. Najtaniej jest w Japonii, gdzie średnio kosztuje 6 euro miesięcznie, najdroższy dostęp do telewizji w telefonie jest we Włoszech - 25 euro. Światowa średnia wynosi 14 euro. Ponad połowa użytkowników płaci za telewizję w abonamencie za swój telefon komórkowy. 30% badanych twierdzi, że w ogóle nic za nią nie musi płacić (odsetek ten zdecydowanie odbiega w Japonii, gdzie aż 60% badanych korzysta z usługi za darmo). Inne metody płatności to opłata za konkretny obejrzany program, albo emisja reklam w trakcie programu. Spośród osób, które płacą za mobilną TV, ok. połowy uważa, że cena odpowiada wartości usługi. 45% postrzega ją jako drogą lub zbyt drogą.


Zobacz również