Telewizja przyszłości

Z raportu przygotowanego przez Forrester Research wynika, wprowadzeniu nowych interaktywnych usług telewizyjnych spowoduje wzrost przychodów przemysłu z emisji reklam o 25 miliardów dolarów.

Firma analityczna Forrester Research opublikowała raport na temat nowoczesnych technologii telewizyjnych. Z przeprowadzonych badań wynika, że nowe urządzenia i usługi telewizyjne bardzo zmienią przyzwyczajenia telewidzów oraz spowodują wzrost przychodów przemysłu z emisji reklam o 25 miliardów dolarów.

Zdaniem Josha Bernoffa, analityka z Forrester Research, inteligentne urządzenia i usługi telewizyjne, takie jak cyfrowe magnetowidy typu PVR i telewizja interaktywna, pozwolą widzom na samodzielne układanie swoich "planów telewizyjnych", współuczestniczenie w tworzeniu emitowanych programów i korzystanie z zupełnie nowych usług, które staną się dostępne poprzez odbiorniki telewizyjne. Prawdziwy potencjał nowoczesnej telewizji ma się ujawnić, gdy producenci programów i operatorzy sieci ostatecznie uzgodnią standard "metadanych" - informacji o programach telewizyjnych i reklamach dołączony do strumienia wizji. Oczekuje się, że metadane i pogłębienie telewizyjnej interakcji, spowodują wzrost zysków nadawców dzięki opłatom abonamentowym, reklamom oraz przede wszystkim telewizyjnemu handlowi elektronicznemu.

Nowoczesna telewizja ma spowodować podział programów na dwie główne kategorie - przeznaczone dla masowej widowni filmy i interaktywne teleturnieje. Zmieni się też rola reklam; w audycjach nadawanych na żywo - np. w dziennikach informacyjnych - staną się częścią programu, a w telewizyjnych kanałach tematycznych będą częścią "przewodników" umożliwiających wybór interesującego widza programu. Mimo że liczba oglądanych reklam może się zmniejszyć, dzięki mechanizmom personalizacji reklamodawcy uzyskają narzędzie umożliwiające dotarcie do określonych grup klientów.

Według raportu Forrester Research, w roku 2005 w 65 milionach gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych używane będą nowoczesne odbiorniki telewizyjne pozwalające na "interakcję z nadawanymi programami", a liczba użytkowników cyfrowych magnetowidów PVR wyniesie 53 miliony.


Zobacz również