The Darkness 2 - demon, krew i obłęd

Pierwszą rzeczą jaką usłyszysz po rozpoczęciu rozgrywki w The Darkness II jest dźwięk młota. Wydobywa się on podczas krzyżowania Jackie'go Estacado. Wszystko to pokazane jest z punktu widzenia głównego bohatera. Myślę, że The Darkness II ma zamiar zdetronizować swojego poprzednika i zająć jego miejsca na szczycie listy najbardziej brutalnych gier.

Grze The Darkness udało się przejść do historii. Związane jest to z ponurą atmosferą w stylu filmów Noire i unikalną mechaniką gry. Nasz bohater - gangster Estacado - zostaje opanowany przez demona zwanego "The Darkness." Jako, że oryginalny twórca, firma Starbreeze, nie bierze udziału w tworzeniu kontynuacji, 2K Games poprosiło o pomoc Digital Extremes. Programiści ci zaoferowali wykorzystanie ich własnego silnika. Wymyślono także nową historię i nieco inne podejście do tematu przemocy.

Przykładów jest wiele. Scena brutalnego przesłuchania składa się z trzech sekwencji akcji. W pierwszej, jakiś osiłek zmusza Jackie'go torturami, by nasz bohater uwolnił przetrzymywanego w swoim ciele demona. Później, gdy Jackie ucieka wyciągając w między czasie gwoździe ze swoich rąk, ogląda świat przez dziury w dłoniach.

W innej scenie, w wyniku ataku na restaurację, nasz bohater zostaje ranny w nogę. Jeden z jego podwładnych wyciąga go z budynku w czasie gdy on walczy z zabójcami. Na końcu, nasz bohater leczy swoją stopę za pomocą specjalnych, demonicznych umiejętności i ucieka.

Główny projektant Tom Galt jest w pełni zadowolony z mrocznego i brutalnego klimatu The Darkness II:

"Jedną z naszych inspiracji były komiksy. Czytając te wszystkie publikacje, moją uwagę przykuła przemoc" mówi Galt. "Sceny, w których Jackie wchodzi do pokoju, wyłącza światło, a następnie zabija wszystkich zrobiły na nas piorunujące wrażenie."

Główną bronią Jackiego są Ręce Demona (org. Demon Arms). W pierwszej części, przy pomocy tej oryginalnej "broni", można było zabijać wrogów na wiele, niezwykle wymyślnych sposobów (np. więzić przy pomocy czegoś, co na pierwszy rzut oka przypominało czarną dziurę). Teraz możemy także wykorzystywać przedmioty stanowiące element wystroju otoczenia np. drzwi samochodów.

"Staramy się, by Ręce Demona stały się głównym narzędziem gracza. Chcemy, by były bliskie i bardzo osobiste" mówi Galt. Dodaje on również, że zespół tworzący grę chce skupić się na całym środowisku gry The Darkness II. Tak, by było ono jak najbardziej dopracowane.


Zobacz również