The Sims 2

Od kołyski do emerytury, znów będziesz towarzyszyć wirtualnemu mieszkańcowi twojego peceta w najnowszych przygodach, przygotowanych przez Willa Wrighta.

Od kołyski do emerytury, znów będziesz towarzyszyć wirtualnemu mieszkańcowi twojego peceta w najnowszych przygodach, przygotowanych przez Willa Wrighta.

Karolina i Michał bardzo się kochają, ale ona nie wie jeszcze, że jest jego siostrą, zaginioną podczas wczasów w Bułgarii. Patrycja ma chrapkę na Michała i zna tę tajemnicę, ale właśnie wyjeżdża odbudowywać Irak. Dziadek chciał strzelać ze strzelby do policji, krzycząc: "gestapo", ale babcia przekonała go, że lepiej będzie wysadzić tory. Ciocia Zosia próbuje uwieść listonosza, który jednak skłania się ku jej córce. Tak, tak, The Sims 2 to telenowela w najlepszym wydaniu, przygotowana przez Willa Wrighta (Sim City, The Sims). Chociaż romantyczne kąpiele w wannie nie wyglądają, jak w telewizji i nie przebiegają według przygotowanego scenariusza, to dzięki dopracowanej SI, mieszkańcy wirtualnego świata The Sims 2 zachowują się niemal jak prawdziwi ludzie.

Zamieszaj w genach

Zakochane Simsy: przez okno obserwujemy nieśmiałą próbę zbliżenia.

Zakochane Simsy: przez okno obserwujemy nieśmiałą próbę zbliżenia.

Podobnie jak w pierwszej części, rozpoczniesz zabawę od stworzenia postaci. Nie będziesz już jednak ograniczony do kilku gotowych twarzy, ale zabawisz się w chirurga plastycznego: pogrubisz usta, powiększysz oczy i uszy, wydłużysz włosy bohatera. Dzięki temu żaden Sim nie będzie podobny do drugiego. Podczas prezentacji na targach E3 pokazano nawet zielonego ludka z Marsa. Zmienisz w ten sposób nie tylko wygląd postaci, ale również określisz jej geny. Jeśli twój bohater doczeka się później potomstwa, maleństwo nabierze cech swoich rodziców (duże usta, wielkie oczy...). Na dowód producent pokazał nam zielonoskóre dziecko - efekt związku Ziemianki i Marsjanina. Generator postaci i mikser genów będą udostępnione bezpłatnie w Internecie.

Bez dziur w życiorysie

W The Sims twoja postać mogła żyć w dwóch przedziałach wiekowych (jako dziecko lub dorosły). W drugiej części gry będzie można zobaczyć całe życie Sima, począwszy od narodzin, skończywszy na pogrzebie. Niemowlęta, dzieci, młodzież, dorośli i staruszkowie będą mieszkać pod jednym dachem. "Przy pomocy kilku pokoleń chcemy stworzyć coś w rodzaju sagi rodzinnej" - wyjaśnia Tim Le-Tourneau. - "Nawet, gdy twój zgrzybiały Sim dojdzie kresu swojej drogi, będzie można kontynuować grę jego dziećmi".

Mięśniakom wiedzie się lepiej

Nie tylko odziedziczone geny będą decydować o wyglądzie Sima. Styl życia również będzie miał wpływ na jego postać. Jeśli w menu bohatera zacznie dominować pizza, hamburgery i browar, szybko urośnie mu mięsień piwny. Spędzający dużo czasu przy komputerze nastolatek również przytyje, a w efekcie skróci się długość jego życia. Odwrotnie: fanatyk fitnessu będzie miał sportowy wygląd i pożyje dłużej. Powierzchowne, ale realistyczne, fizyczne atrybuty wpłyną na całe życie Sima. Wytrenowana piękność będzie się dobrze prezentować wśród kobiet, a wysmukła dziewczyna łatwiej zdobędzie przyjaciół.

Grill i pięści

W The Sims 2 bohaterowie znacznie silniej oddziałują na swoje otoczenie. Gdy podczas imprezy na powietrzu zaczyna padać, goście marudzą i chronią się w domu. Przedmioty już nie będą dekoracją. Domownicy zaczną podziwiać wiszące na ścianach obrazy i nawet spróbują dyskutować na ich temat. Nastolatki nie będą mogły oderwać się od konsol, a dzieci od zabawek. Zachowania Simsów wpłyną na siebie. Gdy w pokoju wybuchnie bójka, rozbawieni goście zbiegną się, aby dopingować walczących.

Producent przygotował dla The Sims 2 nowy, trójwymiarowy silnik graficzny. Kamerę można w każdej chwili obracać, przybliżać i oddalać, aby nie przegapić żadnego detalu, rozbudowanej mimiki twarzy czy animacji postaci. Połyskujące powierzchnie i dobre cieniowanie sprawiają, że szybko zapomnisz o spartańskiej grafice z poprzedniej części.

Maxis planuje po premierze drugiej części stworzenie internetowej, żyjącej społeczności: dodatkowe postacie, meble i wyposażenie będą pojawiać się na stronach gry. Jednak na temat The Sims Online 2 nie zdradzono ani słowa. Wiadomo jednak, że ta gra nie odniosła sukcesu.

The Sims 2

Rafał Janus: Zabawa w życie to moim zdaniem poroniony pomysł, co jednak nie ujmuje tej grze niewątpliwych walorów. Starannie zaprojektowane domy wyglądają bardzo realistycznie. Mieszkańcy wykazują się sporymi umiejętnościami aktorskimi, a wychodzi im to lepiej, niż bohaterom niejednej telenoweli. Jest to również spory krok naprzód w porównaniu z pierwszą częścią, choćby opcja kierowania bohaterem przez całe życie.

Gatunek symulator życia

Premiera październik 2003

Producent Maxis

Wrażenia bardzo dobre


Zobacz również