'The Sims 2' - szczegóły rozgrywki i nie tylko...

Uwaga simomaniacy! Dziś premiera długo oczekiwanej, drugiej odsłony najpopularniejszej gry wszechczasów na PC. W polskiej wersji 'The Sims 2', wydawca zaimplementował awatara Agnieszki Chylińskiej, którym gracze będą mogli w trakcie rozgrywki sterować. Poznaj szczegóły rozgrywki w 'The Sims 2' i obawy gwiazdy, co do wykorzystania jej wizerunku przez fanów gry (fragmenty 'wyznań' wokalistki, dostępne również do pobrania w formacie .MP3!)

Sukces serii 'The Sims' początkowo zaskoczył samych twórców gry. EA szacowała bowiem, że gra zostanie sprzedana w 158 tys. egzemplarzy. Tymczasem okazało się na całym świecie kupiono ponad 8 mln egzemplarzy podstawowej wersji. Jednak wraz ze wszystkimi dodatkami i specjalnymi reedycjami gry, liczba sprzedanych egzemplarzy gry przekroczyła 25 mln sztuk, co jest absolutnym rekordem w historii gier przeznaczonych na PC. Licząc na powtórzenie sukcesu pierwszej gry z serii, około trzech lat temu rozpoczęto prace nad jej drugą odsłoną. Gra jest już gotowa i dziś trafia do rąk graczy.

Nowe opcje i szczegóły rozgrywki w 'The Sims 2' zaprezentował nam Jonathan Knight - odpowiedzialny za system 'pragnień i obaw' postaci z gry. Podczas omawiania gry producent ze studia Maxis posługiwał się dwiema stworzonymi przez siebie rodzinami simów. Pierwszą z nich tworzą simy wzorowane na głównych bohaterach znanego serialu komediowego 'Hotel Zacisze'. Drugą tworzy natomiast zbieranina najdziwniejszych postaci, które wybrano spośród nadesłanych przez fanów gry simów stworzonych za pomocą darmowego i udostępnionego wcześniej programu 'Body Shop'. Ale do rzeczy...

Podstawowe informacje

Środowisko gry jest w pełni trójwymiarowe, a zastosowany w niej silnik graficzny potrafi generować realistyczne oświetlenie oraz znakomicie odwzorowywać mimikę twarzy i fizykę ruchu. Oszczędny i przejrzysty interfejs pozwala na intuicyjną obsługę gry, dzięki czemu nawet osoby, które z Simsami nie miały wcześniej do czynienia, będą mogły szybko opanować zasady sterowania postaciami.

Tak jak w 'The Sims', w drugiej odsłonie gry, można sterować maksymalnie ośmioma postaciami jednocześnie. Problem Sima zatrudnionego na etacie, rozwiązany został także w podobny sposób - rano nasi bohaterowie żegnają się z rodziną i znikają ze sceny na wiele 'simogodzin', podczas których wykonują różnorakie prace zarobkowe. Na szczęście w grze funkcjonują ciekawe gadżety, dzięki którym nasz sim może porzucić żmudną pracę zarobkową! Ale o tym później.

Sposób i podstawowe zasady rozgrywki w 'The Sims 2' nawiązują do tych, znanych z pierwszej odsłony gry. Podstawowym zadaniem gracza będzie, bowiem stworzenie sima i sterowanie jego zachowaniami w trakcie rozgrywki. W przeciwieństwie jednak do pierwowzoru w 'The Sims 2', będziemy kierowali naszą postacią od chwili narodzin, aż do jej śmierci.

NOWOŚCI

W 'The Sims 2' każda z kierowanych przez nas postaci będzie podlegać zgubnym efektom upływu czasu - i to nie tylko w sensie czysto fizycznym. Życie 'sima' będzie bowiem składać się z sześciu odmiennych etapów które nazwano kolejno: kołyska, raczkowanie, dzieciństwo, dojrzewanie, młodość, dojrzałość i starość. Ewoluujący sim będzie przechodził kolejne etapy życia i stosownie do nich będzie zmieniał się model jego zachowania. Co ważniejsze, wszystkie wyodrębnione w życiu naszej postaci okresy będą obfitować w wiele specjalnych okazji (np. pierwszy krok, pierwszy dzień w szkole, pierwszy pocałunek, ślub czy narodziny potomstwa).

Rozgrywka

O powodzeniu w grze decydują zdobywane przez nasze postacie punkty aspiracji. Każdy Sim zdobywa punkty realizując swoje pragnienia - zarówno te długoterminowe (zdobycie konkretnego stanowiska zawodowego), jak i zupełnie pospolite (np. zaspokojenie głodu, czy kupno konkretnego urządzenia). Natomiast zmniejszenie liczby owych punktów może nastąpić w wyniku ziszczenia się obaw Sima (np. żona może się obawiać zdrady męża, a nastawiony na romansowanie mąż wykrycia zdrady). Liczba punktów otrzymywanych za spełnienie pragnienia czy odbieranych za ziszczenie obaw, zależy od tego, czy dane pragnienie jest łatwe do realizacji, czy nie.

Rodzaj pragnień i obaw naszego Sima zależy od kilku czynników - od priorytetów życiowych, jakie dla niego ustalimy (może to być chęć zdobycia sławy, konkretna kariera zawodowa, pragnienie wciąż nowych podbojów miłosnych, zdobycie bogactwa czy wykształcenia), podejmowanych każdego dnia decyzji życiowych i etapu życia w jakim się znajduje - w trakcie każdego z nich nasza postać będzie miała odmienne pragnienia. Na realizację każdego z nich nasz sim będzie miał określony czas - jeśli jednak okaże się, że w wyznaczonym okresie nasza postać nie będzie w stanie zrealizować wybranego pragnienia możemy wstrzymać czasowo jego realizację.

Bonusy

Za zdobywane punkty aspiracji bohaterowie otrzymują rozmaite gadżety, które pomogą im na pełniejszą lub szybszą realizację pragnień - niektóre 'przedmioty' przyniosą naszym postaciom dodatkowe dochody (np. drzewko owocujące gotówką), inne przedłużą ich życie. Nasze simy nie mogą żyć wiecznie - prędzej czy później każdy z nich będzie musiał umrzeć - to jakiego wieku dożyje zależy przede wszystkim od liczby zdobytych punktów aspiracji.

Pociechą dla graczy pragnących dla swoich postaci nieśmiertelności będzie fakt, że dzieci naszych bohaterów przejmą zarówno, cechy jego wyglądu zewnętrznego jak i charakteru. Na przykład, jeśli nasz sim został w przeszłości porwany przez kosmitów - możemy spodziewać się, że jego potomstwo będzie posiadać jakieś cechy kosmicznych oprawców (patrz Dziwnowo)! Dodatkową pociechą powinna być również informacja, że nie ma ograniczeń, co do liczby pokoleń, jakie w grze będziemy mogli prowadzić przez życie.

Ciekawostki

W kontynuacji 'The Sims', postaciom występującym w grze umożliwiono utrwalanie ich rzeczywistości. Nasze simy, o ile oczywiście zostaną wyposażone w stosowne aspiracje, będą mogły np. namalować portret innego sima, czy też przenieść na płótno radosną scenkę z udziałem bawiących się dzieci. Co więcej, takie działanie może okazać się jednym z pragnień, które nasza postać powinna zaspokoić w celu zdobycia kolejnej puli punktów aspiracji. Jako ciekawostkę dodam również, że stworzone w ten sposób dzieło, sim będzie mógł eksponować na ścianie, wewnątrz swojego domu. W drugiej odsłonie symulacji ulepszono także inteligencję simów - teraz postacie żywiej i szybciej reagują na wydarzenia rozgrywające się w ich otoczeniu. Ponadto, występujące w grze simy, będą dysponowały znacznie szerszym wachlarzem 'wizualizowanych zachowań', co zdecydowanie uatrakcyjnia rozgrywkę.

W porównaniu do pierwszej odsłony gry, w 'The Sims 2'wzbogacono moduł konstrukcyjny - znajdziemy tu znacznie bogatszy wybór, zarówno elementów konstrukcyjnych, jak i możliwości ich wykorzystania. W kontynuacji najpopularniejszej gry wszechczasów na PC, do dyspozycji graczy oddano trzy w pełni ukształtowane sąsiedztwa: Dziwnowo (w org. Area 51), Miłowo i Weronę. Ponadto, w grze dostępne będzie 14 odmiennych rodzajów terenów, na których gracze będą mogli tworzyć własne, oryginalne lokacje - modelując zarówno ich rzeźbę terenu, jak i zabudowę. 'The Sims 2' pozwala również na importowanie lokacji stworzonych w ostatniej odsłonie gry z serii 'SimCity'.

Agnieszka Chylińska - 'Pierwsza krew' - czyli przygoda z 'The Sims'

Choć powszechnie wiadomo było, że w edycjach gry wydawanych w poszczególnych krajach, będą 'występować' lokalne gwiazdy, całkowitym zaskoczeniem dla fanów i specjalistów z branży było wprowadzeniu do polskiej wersji 'The Sims 2' postaci ekscentrycznej wokalistki rockowej - Agnieszki Chylińskiej. Jak się okazało, artystka jest zapaloną fanką pierwszej odsłony 'The Sims' i jak zapewnia, niecierpliwie oczekuje na to, co z jej postacią będą 'wyczyniać' gracze w kontynuacji.

Opowiadając o swoich doświadczeniach z 'The Sims', A. Chylińska zdradziła, że w świecie symulacji umieszczała zarówno postacie symbolizujące jej przyjaciół, jak i tych, za którymi nie przepada. Jeśli ktoś 'podpadł' jej w prawdziwym życiu, w grze nie miał szans na długi staż - w jaki sposób artystka uśmiercała simy usłyszycie w nagraniu.

W 'The Sims' Agnieszce Chylińskiej do gustu przypadł także sposób załatwiania spraw damsko-męskich - szybko i bez niepotrzebnych komplikacji. Co może dziwić, gwiazda przychylnie wypowiedziała się także na temat ścieżki dźwiękowej 'jedynki', uznając za zaletę fakt, że muzyka "nie przeszkadzała jej". Artystce podoba się także 'pełen niedomówień' klimat gry i abstrakcyjny język, którym simy porozumiewają się między sobą.

Obawy i oczekiwania związane z awatarem

Wokalistka twierdzi, że nie obawia się niczego, co mogliby z jej postacią robić fani gry - zaznaczając jednak, iż wolałaby nie spotykać się, nawet wirtualnie, z liderem reaktywowanego zespołu Kombi - Grzegorzem Skawińskim.

Agnieszka Chylińska

Agnieszka Chylińska

Artystka zdaje sobie sprawę z faktu, że osoby nie darzące jej zbyt wielką sympatią, będą z jej wirtualnym odpowiednikiem robić okrutne i obrzydliwe rzeczy. Mimo tego, wokalistka aż przyklasnęła na wieść, że podczas rozgrywki, będzie można robić filmy, z udziałem kierowanych przez graczy simów i np. eksponować je w Internecie (w czasie rozmowy, artystka nie widziała jeszcze ani gry, ani swojego awatara). Zażartowała również, że jej wirtualny odpowiednik, będzie miał szansę, przynajmniej w kilku przypadkach, ukończyć szkolną edukację na wyższym poziomie niż ona w rzeczywistości.

Fragmenty wypowiedzi wokalistki 'na żywo' w pliku mp3:

Agnieszka Chylińska mówi o swoim awatarze w 'The Sims 2' i przygodzie z 'jedynką'

Multimedialna prezentacja:

Opatrzona komentarzami twórców i betatesterów gry, multimedialna prezentacja 'The Sims 2'

Zwiastuny:

The Sims 2 - trailer

The Sims 2 Trailer nr 2

The Sims 2 "First Kiss" Movie Trailer

The Sims 2 Trailer (E3)

The Sims 2 E3 Trailer nr 2

The Sims 2 Flirt movie

The Sims 2 Attract movie

Narzędzia do edycji postaci:

The Sims 2 Body Shop

The Sims 2 Body Shop Starter Pack


Zobacz również