Thief III

Trzecia odsłona przygód Garretta budzi nadzieje i przynosi rozczarowanie.

Trzecia odsłona przygód Garretta budzi nadzieje i przynosi rozczarowanie.

Thief: The Dark Project był przełomem w grach FPP. Wcielałeś się w Garretta, mistrza złodziejskiego fachu i przekradałeś w mroku, aby wykonać trudne zlecenia.

Nowy, zapowiadany od dawna Thief miał zostać wzbogacony w elementy RPG, między innymi opcje interakcji z postaciami. Niestety, wszystko wskazuje na to, że ta informacja nie znajduje pokrycia w rzeczywistości. Nie znaczy to, że Thief III będzie grą słabą, jednak szkoda, że zrezygnowano z tego pomysłu.

Znów wykorzystasz wodne i ogniste strzały.

Znów wykorzystasz wodne i ogniste strzały.

Zamiast tego postawiono na elementy zręcznościowe. W czasie wykonywania misji będziesz mógł poruszyć większość przedmiotów z otoczenia, a także swobodnie rozglądać się dokoła. Jeśli zastanawiałeś się kiedyś, czy twój bohater w FPP nie biega po świecie w piżamie w żółte kaczuszki, teraz sprawdzisz to, patrząc w dół na swoje spodnie.

Również podczas otwierania zamków Garrett będzie mógł patrzeć na boki, aby upewnić się, czy nikt nie nadchodzi. Kolejny element zapowiadany przez twórców Thief III to rozbudowana SI napotkanych postaci. Gdy w pobliżu strażnika zgasisz pochodnię, po pewnym czasie wróg zapali ją ponownie.

Nie wiadomo, jaka decyzja zapadnie w sprawie zastosowania dynamicznego oświetlenia. Gdyby do tego doszło, przeciwnicy mogliby zauważyć rzucany przez bohatera cień i reagować na niego.

Gra na pewno będzie miała klimat, taki jak w poprzednich częściach cyklu. Oby jednak kolejne zmiany nie sprawiły, że trzecia część przygód Garretta okaże się dreptaniem w miejscu.

Thief III

Gatunek: taktyczne FPP

Producent: Eidos, Ion Strom

Premiera: przełom 2003/2004

Wrażenia: dobre


Zobacz również