Thief III

Zwinny jak kot, przebiegły niczym łasica i odważny jak lew. Mistrz złodziei po raz trzeci wychodzi z cienia. Czy w dobie nowoczesnych silników gry i dynamicznego oświetlenia ten zasłużony weteran raz jeszcze pokaże swą klasę?

Zwinny jak kot, przebiegły niczym łasica i odważny jak lew. Mistrz złodziei po raz trzeci wychodzi z cienia. Czy w dobie nowoczesnych silników gry i dynamicznego oświetlenia ten zasłużony weteran raz jeszcze pokaże swą klasę?

Garrett wychodzi do pracy po północy. Odwiedza kupców, penetruje domy zblazowanych arystokratów i zabiera zgromadzone tam drobiazgi. Kradnie dokumenty, klejnoty rodowe, pamiątki i dziwaczne mikstury - wszystko czego życzy sobie jego aktualny pracodawca. Wchodzi do strzeżonych świątyń, przemyka przez mrok, aby wspiąć się na mur i dotrzeć do sekretnych skarbców. Czasem musi kogoś uwolnić lub skrycie dźgnąć sztyletem...

Garrett to mistrz złodziejskiego fachu. Kilkakrotnie zamierzał przejść na emeryturę, jednak żądza przygód zawsze sprawiała, że rezygnował ze spokojnego życia i wracał do swego fachu. Mistrz złodziei jest przebiegły, ale także na swój sposób uczciwy. Kierują nim żelazne zasady, które sam sobie ustalił. Nigdy nie sprzymierzy się z esencją zła i zabija dopiero w ostateczności.

Mechaniści skompromitowani!

Trzech strażników i tylko jedna strzała. Garrett zastanawia się, czy strzelić tak jak Thorgal, czy tak jak Robin Hood.

Trzech strażników i tylko jedna strzała. Garrett zastanawia się, czy strzelić tak jak Thorgal, czy tak jak Robin Hood.

Ci, którzy znają Garretta, z pewnością cieszą się na wieść o jego rychłym powrocie. Producent gry - firma Ion Storm - ma nadzieję, że przekona do złodziejskiego fachu wielu graczy. To właśnie z myślą o nich opracowano scenariusz do Thiefa III. Wszystkie wydarzenia zostały tak przedstawione, że do zrozumienia fabuły najnowszej odsłony nie będziesz musiał poznawać obu poprzednich części gry. Twórcy zadbają, abyś nie czuł się zagubiony, nawet jeśli nie śledziłeś dotychczasowej kariery Garretta.

Osada, w której toczy się akcja, to mieścina utrzymana w średniowiecznym stylu. Wyniosłe budowle, celujące w niebo sterczyny, blendy, kamienne zręby i kolumny. W tym oryginalnym świecie, obok magii zobaczysz również maszyny - skomplikowane mechanizmy, wyrafinowane pułapki, elektryczność i stalowe fabryki. Wciąż jednak działa magia, a w ruinach można spotkać przerażające potwory.

Garrett zostanie znowu wplątany w walkę o władzę nad miastem. O dominację walczą trzy organizacje. Najliczniejsi są Hammeryci - fanatyczni kapłani Budowniczego, wyznający technikę i porządek. Ich wrogami są wyznawcy pogańskiego boga Trickstera, którzy wierzą w chaos i potęgę magii. Ostatnią siłą jest tajna organizacja Keepers która chce wykiwać wszystkie pozostałe frakcje i skrycie pociąga za sznurki zza kurtyny. To właśnie z nimi sprzymierzy się Garrett. Jak widać, ze sceny politycznej znikł Zakon Mechanistów, z którymi mistrz złodziei miał na pieńku w drugiej części gry. To odzew na postulaty graczy, którzy twierdzili, że wspomniana organizacja nie pasuje do ponurego świata gry.

W oczekiwaniu na Thiefa III

Czego oczekują fani po kolejnej odsłonie Thiefa?

  • Klimatu z poprzednich części

  • Większej interakcji z otoczeniem

  • Pełnej swobody poruszania się

  • Poprawionej sztucznej inteligencji

  • Opcji przełączania widoku w tryb TPP

  • Nowej ulepszonej wersji edytora misji DromEd

  • Dialogów z podpisami

  • Dobrej polskiej wersji językowej
Czego obawiają się fani w kolejnej odsłonie Thiefa?
  • Komercjalizacji gry - zagubienia nastroju i dostojności

  • Polskiej wersji językowej, która nie odda klimatu oryginału. Jest to możliwe, gdyż grę wyda firma Cenega znana z niesolidności, nieterminowości i fatalnego przygotowywania polskich wersji. Stąd postulaty, aby w rodzimej wersji pozostawić oryginalną ścieżkę dźwiękową i dołączyć opcjonalnie polskie napisy. Obawiamy się jednak, że Cenega jak zwykle pozostanie głucha na prośby graczy.

Thief III

Piotr Nowakowski: Nowy Thief zapowiada się obiecująco. To nie rewolucja, ale solidne rozwinięcie poprzednich części z nowinkami graficznymi i dźwiękowymi. Ciekawie wypadają dynamiczne oświetlenie i wspaniale generowane cienie. Nie tylko podkreślają klimat, ale również wzbogacają rozgrywkę. Oby tylko usunięto wszystkie błędy wczesnej wersji gry: świecę, która nie gaśnie po upadku na ziemię, czy nienaturalne układające się kończyny martwych wrogów.

Gatunek taktyczne FPP

Premiera początek 2004

Producent Ion Storm

Wrażenia bardzo dobre


Zobacz również