Tłuste dźwięki

W teście głośników niskotonowych średniej klasy udział wzięli: JAMO E 8SUB, MAGNAT OMEGA 380, MONITOR AUDIO ASW 110, PARADIGM PS-1000.

Dwa miesiące temu testowaliśmy najtańsze subwoofery w cenie do 1500 zł. W poprzednim numerze poszliśmy na całość i porównaliśmy cztery bezkompromisowe konstrukcje niskotonowe za ponad 5000 zł. Basowy maraton kończymy testem kilku przestawicieli głośników klasy średniej.

Z porównań sprzedaży wynika, że właśnie kolumny ze średniej półki cieszą się największym powodzeniem kinomanów. Mamy nadzieję, że przedstawiona przez nas dogłębna analiza możliwości prezentowanych urządzeń ułatwi właściwy wybór przy zakupie.

Wydając kwotę 2000-3000 zł, możemy oczekiwać, że otrzymamy subwoofer o dużych możliwościach zarówno po względem wytwarzania ciśnienia akustycznego, jak i wysokiej jakości użytych komponentów. Czasami producenci wykonują krok dalej i tak jak Magnat wyposażają swe produkty w komfortowe dodatki w postaci pilota zdalnego sterowania. Inni wytwórcy zamiast udogodnień funkcjonalnych inwestują w wysokiej jakości przetworniki, spotykane zwykle w kolumnach z wyższego przedziału cenowego. Tak właśnie stało się z subwooferem Monitor Audio, który ma taki sam złocony metalowy przetwornik, jak droższy model za prawie 4000 zł. Trafiła nam się również ciekawa konstrukcja z obudową pasmowo-przepustową. Jest to kanadyjski Paradigm PS-1000 tym razem w unowocześnionej wersji oznaczonej symbolem v.3. Do najnowszej serii produktów należy również model Jamo skonstruowany zgodnie z nową filozofią duńskiej firmy, której hasłem jest Let's get personal. Jakie są założenia tej strategii i czy rzeczywiście znajduje ona odbicie w rzeczywistości, dowiecie się już

teraz.

JAMO E 8SUB

Subwoofer duńskiej firmy Jamo w katalogu firmowym zakwalifikowany został jako kolumna wchodząca w skład zestawów głośnikowych all-round, czyli takich, które powinny dobrze spisywać się w pomieszczeniach powyżej 25 m2 i dodatkowo zapewnić dobry dźwięk przy odsłuchu każdego materiału muzycznego. Taka klasyfikacja wynika z przyjętej przez Duńczyków nowej strategii nazwanej Let's get personal. Filozofia ta polega na takim przystosowaniu oferty, aby niezdecydowany klient na podstawie odpowiedzi na kilka prostych pytań pracownika salonu, mógł określić, jakich kolumn potrzebuje. Oprócz wspomnianych już systemów all-round, słuchacz ma do wyboru zestawy zapewniające ponadprzeciętny poziom detaliczności - dawna seria Concert (teraz występująca pod symbolami zaczynającymi się literą D) oraz seria Bass (czyli młodzieżowe kolumny serii X w kolorze srebrnym, operujące uwypuklonymi skrajnymi częściami pasma).


Zobacz również