Tony Hawk's Pro Skater 3

Nad trzecią edycją Tony Hawk's Pro Skater pracują programiści ze studia Neversoft wraz z członkami nowo powstałej grupy developerskiej o nazwie Activision O2. Już sam potencjał twórczy i doświadczenie tego duetu gwarantuje wysoką jakość końcowego produktu.

Nad trzecią edycją Tony Hawk's Pro Skater pracują programiści ze studia Neversoft wraz z członkami nowo powstałej grupy developerskiej o nazwie Activision O2. Już sam potencjał twórczy i doświadczenie tego duetu gwarantuje wysoką jakość końcowego produktu.

W dziedzinie symulacji jazdy na deskorolce niepodzielnie króluje seria Tony Hawk's Pro Skater. Liczy sobie ona już dwie odsłony, z których każda cieszy się ogromną popularnością wśród graczy. Ten niekwestionowany sukces marketingowy zmotywował twórców sagi do rozpoczęcia prac nad trzecią częścią gry. Developingiem zajmuje się, wchodzące w skład korporacji Activision, studio Activision O2 we współpracy z fachowcami zatrudnionymi w firmie Neversoft. Autorzy przygotowują równolegle wersje dedykowane komputerom klasy PC, a także konsolom PlayStation, PlayStation 2, X-Box, GameCube, Dreamcast, Game Boy Advance i Game Boy Color. Zgodnie z informacjami prasowymi, gotowy produkt trafi do sprzedaży na początku 2002 roku.

Programiści zaimplementują jedenastu zawodników, a wśród nich: Tony Hawk, Steve Caballero, Rune Glifberg, Eric Koston, Bucky Lasek, Rodney Mullen, Geoff Rowley, Elissa Steamer i Jamie Thomas. Wszyscy skaterzy mają posiadać autentyczne statystyki i zdolności. Dla wymagających użytkowników przewidziano edytor, umożliwiający tworzenie własnych profili osobowych z uwzględnieniem takich detali, jak: płeć, kolor skóry, wiek, budowa ciała, ubiór itp.

Swoje umiejętności będziemy mogli wypróbować m.in. na ulicach: Tokio, Los Angeles, Nowego Jorku i Paryża. Dodatkowo w wybranych lokacjach pojawi się ruch uliczny i osoby postronne. Tradycyjnie autorzy zadbają o obszerny zestaw trików, czyli ekwilibrystycznych ewolucji z wykorzystaniem czterokołowej deski.

Już pierwsze screeny i filmy zaprezentowane publicznie przez zespół developerski dają nam do zrozumienia, że trzecia edycja Tony Hawk's Pro Skater znacząco wyprzedzi pod względem oprawy wizualnej swoje starsze siostry. Renderowaniem trójwymiarowej grafiki w czasie rzeczywistym zajmie się autorski engine, cechujący się sporą wydajnością i mnogością oferowanych efektów specjalnych. Przestrzenne modele postaci zostaną stworzone przy użyciu technologii cyfrowego przechwytywania ruchów człowieka. W stosunku do dwóch poprzednich części zwiększeniu ulegnie szczegółowość tekstur oraz liczba wielokątów budujących wszystkie obiekty (w przypadku poszczególnych postaci ludzkich ilość ta zamknie się w granicach 3000). Dzięki temu znacznie poprawi się ogólny wygląd i realizm generowanego przez program środowiska.

Chociaż do premiery pozostało jeszcze sporo czasu, nie sądzę, aby jakikolwiek konkurencyjny tytuł mógł zagrozić THPS3. Fachowość i ogromne doświadczenie programistów gwarantuje sukces. Krótko mówiąc, nadchodzi kolejny bestseller.


Zobacz również