Toshiba Places - sieciowe media w telewizorze

Firma Toshiba wyposażyła niektóre modele swoich telewizorów w funkcje pozwalające na bezpośredni dostęp do usług sieciowych. Usługa nosi nazwę Toshiba Places.

Platforma umożliwi zarządzanie treściami, które w ciągu dnia uruchamiają na urządzeniach różnego typu. Korzystając z Toshiba Places z poziomu telewizora użytkownik uzyska dostęp do szerokiej gamy usług dostępnych przez Sieć. Strefa Marketplace umożliwi dostęp do treści multimedialnych takich jak filmy, zdjęcia i muzyka. Interfejs usługi Toshiba Places będzie taki sam pod względem wyglądu i sposobu obsługi, bez względu na to czy korzystamy z telewizora, notebooka, netbooka czy tabletu.

Toshiba Places pozwoli na współdzielenie multimediów nie tylko pomiędzy urządzeniami jednego użytkownika, ale również urządzeniami przyjaciół i rodziny. Użytkownicy mogą np. zaznaczyć wybraną scenę filmu wideo, aby w dowolnym późniejszym momencie kontynuować jego oglądanie na ekranie telewizora lub dowolnego innego urządzenia kompatybilnego z Toshiba Places, np. netbooka. Użytkownicy platformy będą mogli przesyłać własne treści (np. filmy, utwory audio czy zdjęcia) bezpośrednio do zintegrowanych z platformą usług takich jak Flickr czy Dailymotion.

Toshiba liczy na wzrost popytu na telewizory z dostępem do Internetu - niektóre szacunki mówią o wzroście sprzedaży takich urządzeń z 40 do 118 milionów w okresie 2010 - 2014. "Uważamy, że chęć korzystania przez użytkowników z usług sieciowych dostępnych z poziomu telewizora jest ściśle powiązana z łatwością obsługi", mówi Sascha Lange, kierownik marketingu produktów wideo Toshiba Europe. “Nie wystarczy zapewnić sieciową platformę usługową. Toshiba Places redefiniuje sposób w jaki widzowie korzystają z usług internetowych - chcemy aby dostęp do nich był maksymalnie wygodny i nie zmuszał telewidza do zmiany wygodnej pozycji jaką zajmuje na kanapie przed telewizorem."

Toshiba planuje wprowadzenie na rynek europejski telewizorów z bezpośrednim dostępem do platformy Toshiba Places w drugim kwartale 2011 roku. Odbiorniki będą charakteryzować się zróżnicowanymi rozmiarami - najmniejszy z nich będzie ekranem 32-calowym.


Zobacz również