Twój sklep

Szef Amazon.com twierdzi, iż dzięki personalizacji konsumenci będą chętniej robić zakupy w sklepach online niż w zwykłych supermarketach.

Na jednej z konferencji towarzyszących wystawie PC Expo Jeff Bezos, założyciel i prezes firmy Amazon.com, przedstawił wizję przyszłości detalicznego handlu elektronicznego. Według opinii szefa największego na świecie sklepu internetowego, kluczem do utrzymania i rozwoju elektronicznego biznesu jest personalizacja. J. Bezos uważa, iż konsumenci wkrótce będą woleli robić zakupy w sieci niż w supermarketach. Przyczyni się do tego fakt, iż sprzedawcy w sklepach działających w świecie rzeczywistym nie znają swoich klientów, natomiast sklepy internetowe będą posiadać rozbudowaną wiedzę o preferencjach użytkowników.

"Faktycznie, supermarkety oferują towary po niskich cenach, ale brak w nich indywidualnego traktowania klienta. Poprzez sieć jesteśmy w stanie zapewnić konsumentom lepszą obsługę, jednocześnie utrzymując ceny na niskim poziomie. Amazon.com posiada mechanizmy analizujące, jakich zakupów dokonują klienci. Na ich podstawie tworzone są profile klientów o podobnych zainteresowaniach, dzięki którym użytkownicy sklepu mogą otrzymywać informacje o takich towarach, jakie najbardziej ich interesują.

Jeżeli mamy 20 mln indywidualnych klientów, praktycznie oznacza to, iż musimy zaoferować im 20 mln indywidualnych sklepów. Internet doskonale nadaje się do tak pojętej personalizacji. Amazon zamierza stać się firmą, która nie oferuje jedynie danego asortymentu towarów, lecz jest nastawiona na zaspokojenie wszystkich potrzeb klienta" - powiedział Jeff Bezos.


Zobacz również