Twórca Gears of War: kontrolery wyglądają jak statki obcych

Cliff Bleszinski, jeden z czołowych przedstawicieli Epic Games i współtwórca popularnej gry Gears of War, stwierdził ostatnio, że tradycyjne kontrolery mają wciąż zbyt wiele przycisków.

W wywiadzie dla CVG, Bleszinski stwierdził: "mam nadzieję, że w kolejnym kontrolerze do Xboksa będzie mniej przycisków. Kiedy teraz patrzy się na sprzęt, przypomina on statek kosmiczny Obcych a nie pad do gry."

Statek Obcych?

Statek Obcych?

To już druga w tym roku oficjalna wypowiedź pracownika Epic Games odnosząca się do kontrolera Xboksa i PS3. Poprzednia również zawierała spora krytyki. W lutym Bleszinski powiedział w wywiadzie z GameTrailers: "zawsze uważałem, że kontrolery do gier wideo mają zbyt wiele przycisków. Wyjaśnienie laikowi jak obsługiwać tradycyjny pad, to jak stwierdzić przed rozpoczęciem zabawy 'Hej, musisz nauczyć się hiszpańskiego zanim będziesz mógł zagrać'".

Twórca Gears of War widzi rozwiązanie problemu w kamerach reagujących na ruch czy rozwiązaniach podobnych do Nintendo Wii. Za świetny przykład zintegrowania kontrolera z grą podaje Mario Galaxy.


Zobacz również