Twórcy gier z otwartymi ramionami witają PhysX

AGEIA jest producentem pierwszego na świecie układu Physics Processing Unit przeznaczonego do sprzętowego obliczania fizycznych interakcji w tworzonych wirtualnie światach. Jak donosi serwis X-bit Labs, PPU jest bardzo ciepło witane przez twórców gier - AGEIA twierdzi, że podpisała już umowy z 11 firmami.

O możliwościach układów AGEIA pisaliśmy już w artykule "Sprzętowe obliczenia fizyki - rewolucja w świecie gier?". Biorąc pod uwagę możliwości nowego układu, pozostaje się tylko cieszyć, że wykorzystanie PPU w najnowszych tytułach zadeklarowali tacy giganci, jak Shiny Entertainment Studio (należące do Atari), Big Huge Games, Ritual Entertainment czy Ubisoft.

Za zamkniętymi drzwami ponadto zaprezentowana została gra "Eye of the Storm" firmy YAGER Development - tytuł również bardzo poważnie wykorzystujący możliwości dawane przez PPU.

Pierwsze karty z układami PhysX będą dostępne w sprzedaży pod koniec 2005 roku. Ich producentem będzie Asus.

Użytkownicy mogą się obawiać tylko jednego: powtórzenia sytuacji sprzed dziesięciu lat. Jeśli bowiem nowinki technologiczne dalej będą pojawiać się na rynku w takim tempie, wkrótce może znowu zabraknąć slotów PCI do ich zamontowania...

Więcej informacji: X-bit Labs

Aktualizacja: 22 maja 2005 13:13

Jak twierdzą przedstawiciele firmy AGEIA, karty wykorzystujące układ PhysX pojawią się w sprzedaży pod koniec 2005 roku. Ich cena ma wynosić od 250 do 300 dolarów.


Zobacz również