Tworzenie gier z Torque Game Engine

Firma GarageGames.com ogłosiła wydanie Torque Game Engine (TGE) dla Macintoshy, zmodyfikowanej wersji technologii do tworzenia gier 3D, odpowiedzialnej m.in. za Sierra Tribes 2 dla systemów Windows.

GarageGames.com wydała pakiet narzędzi do projektowania gier Torque Game Engine (TGE) w wersji dla systemów Apple, obsługującej wieloplatformowe standardy takie jak sieciowy TCP/IP, OpenGL dla grafiki 3D oraz OpenAL do obsługi dźwięku. TGE oferuje m.in. mechanizm tworzenia skryptów, engine GUI, edytor misji, engine 3D, mechanizm generowania efektów cząsteczkowych oraz funkcje tworzenia krajobrazów i wnętrz. Jednym z bardziej interesujących aspektów działalności GarageGames.com jest fakt, że sprzedaje ona programistom TGE za jedyne 100 USD, a zyski ze sprzedaży ukończonych gier przekazuje ich autorom, co ma stymulować rozwój rynku programowania gier i dać szansę zaistnienia mniejszym studiom czy indywidualnym twórcom. Do korzystania z makowej wersji Torque Game Engine wymagany jest komputer z G3 400MHz, 128 MB RAM, 20GB twardego dysku, kartą Radeon lub GeForce2 MX z 32MB pamięci RAM oraz Mac OS 9 lub Mac OS X.

http://www.garagegames.com


Zobacz również