U nas odwrotnie

Pod koniec maja w Europie było prawie 114 mln internautów, czyli o 4,25% więcej niż w kwietniu. Natomiast najnowsza ankieta przeprowadzona przez OBOP wskazuje, że w tym samym okresie w Polsce liczba użytkowników sieci spadła o 1,9%.

Według badań firmy Nielsen NetRatings, pod koniec maja było w Europie prawie 114 mln internautów. W porównaniu z kwietniem br., kiedy dostęp do Internetu deklarowało 109,2 mln Europejczyków, oznacza to wzrost o 4,25%.

Prawie 60 mln internautów (czyli ponad połowa), to tzw. aktywni użytkownicy Internetu. Tym mianem Nielsen NetRatings określa tych internautów, którzy w ciągu ostatniego miesiąca chociaż raz połączyli się z siecią. Statystyczny użytkownik Internetu korzystał z niego w maju 14 razy, odwiedzając średnio 20 różnych serwisów. Podczas każdego połączenia z siecią przeglądano przeciętnie 42 strony. Daje to średnio 598 stron w ciągu całego miesiąca. Statystyczny europejski internauta spędził w sieci 6 godzin i 44 minuty, czyli 38,5 minuty podczas jednej sesji. Średnia "klikalność" banerów reklamowych wyniosła w maju 0,38%.

Wyniki najnowszej ankiety przeprowadzonej wśród polskich użytkowników Internetu ogłosił także OBOP. Wynika z niej, że w maju br. dostęp do Internetu deklarowało 19,4% badanych. Oznacza to, że liczba internautów w Polsce zmniejszyła się w porównaniu z poprzednim miesiącem o 1,9%.

W ciągu ostatniego miesiąca najwięcej polskich internautów korzystało z Onetu (62,3%). Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska (55% użytkowników). Trzecim portalem, z którego korzystanie deklarowali w maju ankietowani, była Gazeta.pl (13,9%). Może to być sporym zaskoczeniem, bowiem pod względem znajomości spontanicznej portal ten zajmuje dopiero dziewiąte miejsce.


Zobacz również