UK: najsolidniejsza marka to Microsoft. Google spada na trzecie miejsce

W najnowszym brytyjskim rankingu najsolidniejszych marek - Superbrands top 500 - na pozycję lidera powróciła firma Microsoft, która zepchnęła z najwyższego miejsca podium Google'a.

Najnowszy coroczny ranking marek (już 12) - Superbrands top 500 - powstał na podstawie opinii setek ekspertów oraz dwóch tysięcy konsumentów. Zgodnie z jego wynikami, według Brytyjczyków, najsolidniejszą marką (wśród pięciuset notowanych) obecnie może się pochwalić firma Microsoft, która "zepchnęła" z najwyższego miejsca podium na najniższe lidera poprzedniej edycji rankingu, czyli firmę Google. Pomiędzy obiema korporacjami znalazł się znany producent zegarków - Rolex.

Stephen Cheliotis z Centre for Brand Analysis zwrócił również uwagę na fakt, że podobnie jak co roku, ranking doczekał się kilku niespodzianek. Według niego największą z nich jest 10 miejsce, które zajęła Encyclopedia Britannica.

Czołowe 10 pozycji najnowszego rankingu Superbrands 2009/10:

1. Microsoft

2. Rolex

3. Google

4. British Airways

5. BBC

6. Mercedes-Benz

7. Coca-Cola

8. Lego

9. Apple

10. Encyclopedia Britannica

Dla porównania, wyniki rankingu Superbrands 2008/09:

1. Google

2. Microsoft

3. Mercedes-Benz

4. BBC

5. British Airways

6. Royal Doulton

7. BMW

8. Bosch

9. Nike

10. Sony

Z pełnym rankingiem można się zapoznać tutaj (plik PDF).

Nasza Redakcja przetestowała i wybrała najlepsze nawigacje - zobacz ranking!

Nowość: najlepsze nawigacje z redakcyjnego rankingu możesz kupić w naszym sklepie. Sprawdź!


Zobacz również