UOKiK: Telemarketerzy nie mogą wprowadzać w błąd. Niestety to robią...

Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował ciekawy tekst "Telemarketer nie może kłamać". Jasno z niego wynika, że co prawda "kłamać nie może", ale mimo wszystko to robi. Przykładem są tutaj pracownicy telewizji kablowej Vectra w Gdyni.

"Przedsiębiorca jest odpowiedzialny za działania swoich pracowników. Nieprzekazywanie informacji o prawach konsumentów przez akwizytorów, wprowadzanie w błąd co do charakteru produktu bankowego, czy nazwy przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, niepełne i nierzetelne informacje przekazywane przez pracowników infolinii - to przykłady skarg, które stały się podstawą do przeprowadzenia postępowania i sprawdzenia praktyk przedsiębiorców." - czytamy na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Na potwierdzenie występowania tego często kończącego się przykro dla konsumentów zjawiska Urząd podał kilka przykładów. Jednym z nich jest historia postępowania przeciwko telewizji kablowej Vectra w Gdyni, które wszczęte zostało w październiku 2012 roku. Urzędowi udało się ustalić, że pracownicy firmy "przekazywali niepełne i nierzetelne informacje":

- nie informowali o prawie odstąpienia od umowy

- nie informowali o sposobie składania reklamacji

- nie informowali o cenie

- nie informowali o terminie do którego obowiązuje proponowana oferta.

Na Vectrę nie została nałożona kara, gdyż zobowiązała się ona do zmiany swoich nieprawnych praktyk. Będą one później podlegały ocenie UOKiK.

Kolejne przykłady dotyczą spółki Remedium - Doradcy Finansowi w Olsztynie (nałożona kara finansowa 180 307 zł) i Getin Noble Banku (grozi mu kara do 10 proc. przychodu).

____________________

Przykłady te pokazują, jak jesteśmy "nabijani w butelkę". Mam nadzieję, że UOKiK w takich przypadkach będzie sięgał po kary z "górnej półki". Polecam też, jeżeli macie taką możliwość, nagrywać rozmowy z telemarketerami. Wówczas przynajmniej będziecie pewni jej faktycznego przebiegu i nie dacie się łatwo zbić z tropu. Ponadto jeżeli nie chcecie rozmawiać, po prostu nie wyrażajcie zgody na nagrywanie rozmowy.


Zobacz również