Ulubiony katalog

Firma HotLinks zaprasza wszystkich internautów do uzupełniania bazy danych stron internetowych w celu budowy sieciowego megakatalogu.

Firma HotLinks, budująca katalog stron WWW na bazie rekomendacji tysięcy internautów, poinformowała, iż stworzyła "megakatalog" najlepszych witryn internetowych. Jonathan Abrams, twórca HotLinks, twierdzi, że katalogi największych gigantów, np. Yahoo! i LookSmart, nie zawierają wszystkich najlepszych i najpopularniejszych adresów wybieranych przez użytkowników, czego dowodem może być sprawdzenie katalogów konkurentów pod kątem specjalnie wybranych 13 tys. najpopularniejszych odnośników (test HotLinks Guide).

Według Abramsa, np. katalog Yahoo! zawiera jedynie 61% adresów zawartych w HotLinks Guide. Inne projekty otwartych katalogów prowadzone przez Netscape, LookSmart czy też Snap.com zawierają odpowiednio 54%, 50% oraz jedynie 34% odnośników z HotLinks. Według Abramsa, przyczyną takich wyników jest system przeszukiwania i katalogowania stron, który zakłada tylko dwukrotne skanowanie jednej strony. Mechanizmy wyszukujące, np. Google, indeksują miliony stron, ale nie potrafią ich uszeregować. W katalogach, takich jaki prowadzi np. Yahoo!, zatrudnieni eksperci recenzują i katalogują strony, ale nawet kilkuset ludzi nie jest w stanie nadążyć za lawinowo rozszerzającym się Internetem - twierdzi Abrams.

HotLinks, który powstał rok temu, działa na zasadzie porównywania rankingów i list ulubionych stron przesyłanych przez użytkowników. Obecnie HotLinks ma ponad 500 000 użytkowników i wszystkie wskazane przez nich strony WWW są, według danych firmy, już wprowadzone do bazy linków. Specjalne oprogramowanie recenzuje i klasyfikuje strony na podstawie wskazań użytkowników. Przedstawiciele firmy mówią o 30 mln adresów w bazie i 100 tys. adresów opracowanych już w katalogu.


Zobacz również