Valve prezentuje kolejną nowość, czyli własny kontroler do Steam

Firma Valve, czyli twórcy serii gier Half Life i platformy Steam, zaskakują w tym tygodniu nowymi pomysłami. Pierwszą z niespodzianek był dedykowany graczom bezpłatny system operacyjny SteamOS, drugą urządzenia działające pod jego kontrolą, a dziś przyszła pora na trzecią nowość: dedykowany Steamowi kontroler.

Valve stara się przenieść Steam na telewizory. W tym celu stworzony został dodatkowy interfejs dla aplikacji Steam przygotowany do obsługi za pomocą pada oraz cały system operacyjny SteamOS opierający się o Linuksa. Firma zdecydowała się też na zaprojektowanie własnego kontrolera służącego do obsługi nowego systemu i interfejsu przygotowanego z myślą o dużych ekranach. Działać będzie też w połączeniu z klasycznymi komputerami, gdzie może zastąpić klawiaturę i mysz.

Twórcy Steama postawili sobie za cel stworzenie takiego pada, który umożliwi użytkownikowi na wykonanie na nim wszystkich czynności, które do tej pory wykonywał za pomocą myszy i klawiatury na klasycznym komputerze. Ma on obsługiwać wszystkie gry obecne w katalogu Steam teraz i w przyszłości, nawet jeśli ich twórcy nie projektowali ich z myślą o padzie. Pozwoli na to umieszczona w środkowej części pada dotykowa płytka, do której będzie można przypisać dowolnie wybrane akcje.Kontroler zaproponowany przez Steam różni się znacznie od padów do Xboksa i PlayStation 4. Zamiast gałek analogowych wyposażony został w kolejne dwa panele dotykowe będące jednocześnie przyciskami i nieco inny układ klasycznych guzików. Precyzja tego rozwiązania ma być porównywalna z komputerową myszką. Pad ma również oferować wibracje, ale rozwiązane zostały one inaczej, niż w klasycznych kontrolerach. Opowiadają o nich w języku polskim sami twórcy:

“Kontroler Steam został stworzony z pomocą wysoce precyzyjnego systemu oddziaływania korzystającego z dwóch umieszczonych obok siebie siłowników rezonansowych. Te twa silne oraz małe elektromagnesy przymocowane są do każdego z paneli dotykowych. Umożliwiają one stworzenie szerokiego wachlarza sił oraz wibracji, pozwalając na precyzyjną kontrole nad częstotliwością, amplitudą oraz kierunkiem.Ich możliwości pozwalają na stworzenie nowego sposobu przekazywania informacji do gracza. Umożliwiają one przekazanie informacji odnośnie prędkości, ograniczeń, fakturach materiałów oraz innych wydarzeń, które twórcy przekazać chcą użytkownikowi. Jest to najszersza możliwość przekazywania informacji za pomocą wibracji dostępna użytkowników w warunkach domowych.”

Kontroler Steam ma trafić do sprzedaży w 2014 roku. Więcej informacji na temat nowego produktu znajdziecie tutaj.


Zobacz również