W czołówce bez zmian

Kolejne wyniki badań rynku internetowego przeprowadzone przez TNS OBOP i SMG/KRC po raz kolejny potwierdziły, iż wśród polskich portali dominują Onet.pl i Wirtualna Polska.

Kolejne wyniki badań rynku internetowego przeprowadzone przez wyspecjalizowane firmy po raz kolejny potwierdziły, iż wśród polskich portali dominują Onet.pl i Wirtualna Polska. Z kwietniowych analiz InterBus TNS OBOP oraz NetTrack SMG/KRC wynika, że Onet.pl ma najwięcej lojalnych użytkowników i jest najpopularniejszym oraz najchętniej odwiedzanym portalem w Polsce. 44% osób "korzystających z Internetu" (TNS OBOP) i 33% osób, które "w ciągu ostatniego miesiąca co najmniej raz korzystały z Internetu" (SMG/KRC), najczęściej odwiedza właśnie Onet.pl. Strony jego największego konkurenta, Wirtualnej Polski, odwiedzało odpowiednio 27% (TNS OBOP) i 19% (SMG/KRC). Na trzecim miejscu znajduje się Interia (6% wg TNS OBOP i 4% wg SMG/KRC). Pozostałe siedem wymienianych portali zdobyło po ok. 2% głosów (Altavista, Yahoo!, Gazeta.pl, Panorama Firm, Internetia, Arena i Ahoj).

Nieco mniejsze zróżnicowanie pomiędzy oboma liderami panuje w kategorii "korzystanie w ciągu określonego czasu" (ostatni miesiąc/dwa tygodnie/tydzień). Wskaźnik ten pokazuje, jaka grupa respondentów gościła co najmniej raz na stronach danego portalu w danym czasie. W kwietniu Onet odwiedziło wg TNS OBOP ok. 58% badanych (57% wg SMG/KRC), zaś Wirtualną Polskę odpowiednio 44% i 49% osób. Interia przyciągnęła w tym samym okresie odpowiednio 15% i 19% internautów.

Niekwestionowanym liderem w dziedzinie obsługi bezpłatnych kont poczty elektronicznej jest Onet. Z domeny poczta.onet.pl korzysta obecnie aż 61% polskich internautów. Wirtualna Polska przyciągnęła 25%, zaś Interia (adresy interia.pl oraz poczta.fm łącznie) 18% internautów.

Obie firmy badawcze przeprowadziły badania na reprezentatywnej grupie Polaków w kwietniu 2001 r. TNS OBOP ankietował 323, zaś SMG/KRC 716 osób korzystających z Internetu co najmniej raz w miesiącu.


Zobacz również