Wabienie internautów

W zamian za możliwość zbierania informacji o użytkownikach i monitorowania ich poczynań w Internecie Virgin zamierza rozdać zainteresowanym osobom 10 tysięcy urządzeń internetowych.

Od poniedziałku, w ramach promocji nowej usługi nazwanej Virginconnect, Virgin Entertainment rozpoczęła przyjmowanie zgłoszeń od internautów pragnących otrzymać za darmo urządzenie, umożliwiające połączenie z Internetem. Na podstawie informacji demograficznych zebranych za pośrednictwem Virginconnectme.com firma wybierze 10 tysięcy osób, które otrzymają bezpłatnie urządzenia dostępowe o nazwie Webplayer. Gdy Webplayery zaczną działać w domach użytkowników, Virgin rozpocznie monitorowanie wszelkich działań klientów w Internecie, m.in. rodzajów uruchamianych aplikacji i oglądanych przez nich reklam. Korzystając z usług serwisu Virginconnectme.com, użytkownicy jednocześnie wyrażają zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych od Virgin i partnerów firmy, w tym Gap, Tickets.com, TheStreet.com, Bluefly.com i Expedia.com.

Webplayery opracowała nowojorska firma Internet Appliance Network. W ich skład wchodzą: monitor, klawiatura i modem 56 Kb/s, nie mają jednak dysku twardego. Jak zapowiada firma, kolejne modele zostaną wyposażone w dysk twardy i wyjście stereo, co umożliwi zakup muzyki w formie elektronicznej. Detaliczna sugerowana cena urządzenia wynosi 500-600 USD. Pierwszych 10 tysięcy urządzeń zostanie rozprowadzonych bezpłatnie. Długoterminowa strategia firmy zakłada oferowanie Webplayera z dostępem do Internetu i poczty elektronicznej za roczną opłatą 50 USD.


Zobacz również