Warhammer Online: Age of Reckoning

Od dawna już nie było informacji o bardzo oczekiwanej przez graczy produkcji - Warhammer Online. Tytuł ten budzi wielkie emocje już od kilku lat, od kiedy Games Workshop ogłosiło prace nad nim.

Warhammer Online: Age of Reckoning

Warhammer Online: Age of Reckoning

Warhammer Online: Age of Reckoning to pierwsza gra MMORPG, oraz jedna z niewielu w ogóle, jakie osadzone są w realiach Warhammera. Nic dziwnego, że w związku z tym budzi ogromne zainteresowanie na całym świecie. W końcu produkty Games Workshop obejmują obok RPG również popularne gry "bitewne", jak na przykład ściśle związany z tematem Warhammer Fantasy Battle.

Warhammer bliski śmierci

W połowie roku 2004 środowisko graczy obiegła wiadomość, że GW wycofuje się z produkcji z powodu braku funduszy. Nastąpiło ogromne rozczarowanie, tym większe, że projekt był już w bardzo zaawansowanej fazie, a jego entuzjaści przychylnie nastawieni po kilku udostępnionych zajawkach.

Wydawało się, że WO umarł zanim tak naprawdę się narodził. Okazało się jednak, że jest inaczej. Pojawiły się pogłoski o tym, jakoby pracę nad dziełem kontynuowała samotnie firma Climax. Trwały poszukiwania wydawcy, pomysł rozważały m.in. Sega i Namco. Ostatecznie projekt przejęła Mythic Entertainment.

Firma ta wzięła na siebie ogromny ciężar. Po pierwsze stała się odpowiedzialna za postęp i developing całości, po drugie, jej dzieło poddane będzie krytyce rzeszy fanów "młotka".

W porozumieniu z GW twórcy postanowili nie umieszczać gry w konkretnej epoce historycznej czy określonym świecie. W ten sposób stworzone przez nich uniwersum ma stanowić hybrydę Warhammer Fantasy Role Play z Warhammer Fantasy Battle, nie zamykając się całkowicie w żadnym z nich. Abstrahując od tego, twórcy obiecują, że całość będzie zgodna z klimatem Warhammera, o którym marzą gracze - mrocznym, gotyckim, pełnym tajemnic.

Gdzie jest Chaos?

Warhammer Online: Age of Reckoning

Warhammer Online: Age of Reckoning

Gra ma zogniskować rozgrywkę na trybie Realm versus Realm rozumianej przede wszystkim jako wojna "dobra" ze "złem". Jak na razie wiadomo, że do wyboru będzie siedem ras: Humans, Chaos Humans, High Elves, Dark Elves, Dwarves, Orcs, Goblins. Każdego kto choć trochę interesuje się omawianym światem już w tym momencie powinno coś mocno zaniepokoić. W końcu kim mają być ci "chaos humans"?

Czemu wśród wymienionych ras nie ma kultowego Chaosu wraz z jego demonami, zwierzoludźmi czy wojownikami chaosu? Gdzie są Skaveni, Bretończycy, Wampiry czy Leśne Elfy? Czy Warhammer bez tych ras i klimatu, które budowały nadal będzie tym Warhammerem, który podbił serca milionów graczy? Z odpowiedzią na te pytania na razie pozostaje czekać.


Zobacz również