WebTV w Europie

Duńska firma ScoopStation uruchomiła pierwszą w Europie internetową stację telewizyjną, której witrynę w dniu premiery odwiedziło ponad milion użytkowników.

Duńska firma ScoopStation uruchomiła pierwszą w Europie internetową stację telewizyjną. Początkowo zawartość dostarczana będzie jedynie w języku duńskim, ale firma planuje w najbliższym czasie wejście na inne rynki europejskie. "Pragniemy sprawdzić naszą koncepcję w Danii i - jeśli zadziała - planujemy ekspansję w innych krajach europejskich. Nie chodzi o to, aby w ciągu miesiąca działać w 10 krajach, ale mam nadzieję, że zaistniejemy w 8-10 państwach w ciągu 18 miesięcy" - oświadczył szef ScoopStation Michael Meister.

ScoopStation jest przeznaczona przede wszystkim dla odbiorców w wieku 15-25 lat, nadaje 24 godziny na dobę i wymaga łącza ISDN (Integrated Services Digital Network) lub szybszego. "Myślę, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy możemy spodziewać się większej ilości szybkich łączy internetowych, bowiem duńscy dostawcy sieci już zaczynają oferować połączenia ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line), światłowodowe oraz szybki dostęp bezprzewodowy" - twierdzi Michael Meister.

Kapitał ScoopStaion pochodzi od prywatnych inwestorów i wynosi ok. 10 mln koron duńskich (1,2 mln USD), a zyski firma planuje czerpać z banerów reklamowych oraz strumieniowych reklam wideo dostarczanych określonej publiczności za pośrednictwem pięciu "kanałów tematycznych" ScoopStation: wiadomości, muzyka, lifestyle, sporty ekstremalne i motoryzacja.


Zobacz również