Webdesign mam we krwi...

Powyższym stwierdzeniem rozpoczęła się rozmowa z Matthieu Gibsonem przedstawicielem jednej z francuskich ekip startujących w 24-godzinnym maratonie projektowania stron internetowych WIF 2004 (Webdesign International Festiwal). Matthieu, podobnie jak jego koledzy z agencji webdesignerskiej ADJIME, od wielu lat zajmuje się profesjonalną kreacją internetową na szeroką skalę. Jest jednym z dyrektorów artystycznych tej firmy.

Matthieu Gibson z ADJIME po prawej

Matthieu Gibson z ADJIME po prawej

Termin ADJIME (rzekomo oznaczający sygnał rozpoczęcia pojedynku w terminologii wschodnich sztuk walki) wydaje się być adekwatnym określeniem dla twórczości agencji. Jak bowiem podkreśla sam Matthieu, zajmują się oni nie tylko kreowaniem internetowych serwisów lecz wykonują także prezentacje multimedialne, a także filmy i materiały reklamowe na zlecenie międzynarodowych agencji reklamowych. A wszystko podane w prostym i szybkim stylu, coś na kształt skutecznych ciosów karate...

DIGIT: Od jak dawna zajmujesz się projektowaniem internetowym?

MG: W zasadzie od dzieciństwa (śmiech). A tak na serio, to nie pamiętam dokładnie kiedy to wszystko się zaczęło. Wydaje mi się, że od zawsze pociągała mnie ta tematyka, od zawsze miałem przy sobie kawałek papieru do kreślenia i od zawsze garść nowych pomysłów do uwiecznienia na papierze. Można powiedzieć, że jestem szczęściarzem – kocham to co robię.

DIGIT: Z jakiego oprogramowania korzystasz w swojej pracy?

MG Siłą rzeczy muszę trochę znać Flasha, jednak z racji tego, że pełnię w zespole funkcję grafika, oprogramowanie z jakiego korzystam na co dzień, rzecz jasna sprowadza się do pakietu graficznego firmy Adobe – czyli między innymi Photoshopa. Korzystam również z aplikacji After Effects, która umożliwia mi łączenie w jedno elementów z Flasha, Photoshopa, Illustratora i innych dodatkowych programów. Podczas zawodów niestety nie będę korzystał z After Effects, bo mamy na to zbyt mało czasu.

DIGIT: W rozmowach z uczestnikami maratonu przewija się pytanie o technikę oraz wyobraźnię. Która z tych cech jest według Ciebie ważniejsza dla webdesignera?

Witryna internetowa ADJIME

Witryna internetowa ADJIME

MG: Dokładnie wiem co masz na myśli. Postrzegam tę kwestię w kategorii dwóch, odmiennych sposobów myślenia. Możesz wykonać świetny projekt, którego główną zaletą jest niesamowita oprawa graficzna, przyciągająca oko od pierwszego momentu. Strona taka będzie wykonana możliwie najprostszymi sposobami, nie wymagając tym samym od jej autora znajomości bardziej skomplikowanych technologii. Istnieje też drugi sposób myślenia, który skupia się na wykorzystaniu bardziej złożonych mechanizmów, stworzenia bardziej kompleksowych mechanizmów nawigacji o większym stopniu interaktywności, a wszystko to kosztem stylistyki graficznej – w tym wypadku skromniejszej. I tu muszę przyznać, iż ADJIME skupia się głównie na drugim nurcie, co zresztą dobitnie ukazuje nasza firmowa strona. Wykonana w zasadzie z wykorzystaniem tylko dwóch kolorów nie rozprasza odwiedzającego, jednocześnie zapewniając mu wysoki stopień interaktywności.

Zachęcamy do zapoznania się z dorobkiem Matthieu i jego kolegów:

http://www.adjime.com

Więcej informacji o festiwalu WIF 2004:

http://www.maraton.sprintnet.pl

http://www.marathon-internet.net


Zobacz również