Więcej nowych samochodów

W pierwszej połowie br. sprzedaż nowych samochodów wzrosła w Polsce o ponad 13%.

Jak podała monitorująca rynek motoryzacyjny agencja Samar, w pierwszej połowie 2003 roku sprzedano w Polsce 173 728 sztuk nowych samochodów, o 13,3% więcej niż w analogicznym okresie 2002 roku. Jednak w porównaniu miesiąc do miesiąca, w czerwcu br. sprzedaż aut spadła o 3,5% - nabywców znalazło 29 890 nowych samochodów. Samar przewiduje utrzymanie ogólnej tendencji wzrostu sprzedaży nowych aut również w drugim półroczu br.

Jak wynika z raportu Samaru, w I połowie br. największe udziały w rynku sprzedaży miał Fiat (18%), który sprzedał 31 137 aut, o 13% niż w I półroczu 2002 roku. Na drugim miejscu znalazła się Skoda (12-proc. udział w rynku), która sprzedała 20 391 samochodów, a na trzecim Volkswagen ze sprzedanymi 8377 samochodami i 5-proc. udziałem w rynku.


Zobacz również