Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsolach i pecetach. Porównanie jakości grafiki

Premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon przełożona została na przyszły rok, ale już teraz w sieci pojawiają się informacje na temat nowej produkcji studia CD Projekt RED. Wiemy, w jakiej rozdzielczości gra mogłaby uruchomić się na konsolach w dzisiejszym stadium produkcji i jakiej karty graficznej potrzeba do uruchomienia jej w maksymalnych detalach na komputerze.

Wiedźmin 3: Dziki Gon to zwieńczenie trylogii gier komputerowych opowiadających historię Geralta, czyli tytułowej postaci z Sagi Sapkowskiego. Premiera tytułu ma odbyć się w przyszłym roku i trafi on nie tylko na komputery PC, ale też na konsole nowej generacji: Sony PlayStation 4 i Xboksa One od Microsoftu.

Na obecnym etapie produkcji polski tytuł w najlepszych ustawieniach graficznych (MSAA x8, i rozdzielczość 1920 na 1080 pikseli) do płynnego działania w 35-45 klatkach na sekundę potrzebuje naprawdę mocnego komputera. Oprócz wydajnego procesora i pamięci RAM konieczna jest też karta graficzna Nvidia GeForce GTX 780 Ti. Oczywiście ustawienia grafiki będzie można skalować, a gra uruchomi się też na starszych i znacznie mniej wydajnych maszynach.

Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsolach niestety nie będzie mógł, a przynajmniej dzisiejsza jego wersja, nie będzie mogła pochwalić się tak dobrą grafiką, jak w przypadku pecetów. Jest problem z optymalizacją kodu i na dziś nie ma możliwości wyświetlania gry w 60 klatkach na sekundę. Co więcej, nie ma też pewności, czy gra będzie renderowana w rozdzielczości 1080p. W przypadku konsoli Sony jest to dziś 900p, a na konsoli Microsoftu zaledwie 720p. Co więcej, dzisiaj Wiedźmin 3 na konsolach wygląda blado w porównaniu do wersji pecetowej. Szczegółowość grafiki jest zbliżona do tego, co prezentuje wersja komputerowa przy ustawieniu jakości na niską.

źródło: dsogaming.com


Zobacz również