Wirtualna bessa

Bank Merrill Lynch uważa, że słabsze prognozy dla Yahoo! będą dotyczyć również całej branży.

Bank inwestycyjny Merrill Lynch obniżył finansowe prognozy Yahoo! na przyszły rok. Henry Blodget, analityk rynku internetowego, uważa, że portal w pierwszej połowie przyszłego roku przyniesie 290 mln USD, a nie 320 mln USD, jak wcześniej przewidywano. Przyczyną korekty jest niższa dynamika wzrostu rynku reklamy internetowej. W ostatnim czasie znacząco zredukowały wydatki na marketing online koncerny General Motors, Sears i Nike. W przyszłym roku wartość tego rynku wzrośnie zaledwie o ok. 10%.

Co więcej Blodget uważa, iż przewidywania te dotyczą całej branży. Jego zdaniem hossa rozpoczęta w 1999 r. jest już definitywnie zakończona. Stwierdził, iż przewidywany na przyszły rok wzrost obrotów branży internetowej będzie wynosił 10-20%, a nie 40-60%, jak wcześniej prognozowano.


Zobacz również