Wirtualne życie Amerykanów

Amerykanie spędzają w internecie tyle samo czasu co przed telewizorami - wynika z badania Forrestera.

Przeciętny Amerykanin spędza 13 godzin tygodniowo serfując po internecie i oglądając telewizję - wynika z badania Forrestera, przeprowadzonego w 30 tys. gospodarstw domowych. Internet przez długi czas przyciągał uwagę młodszych Amerykanów (w większym wymiarze niż telewizja), teraz - po raz pierwszy - staje się coraz bardziej popularny wśród przedstawicieli Generacji X (31-44 lata). Przedstawiciele pokolenia wyżu demograficznego (45-54 lata) spędzają tyle samo czasu tygodniowo buszując w sieci i oglądając telewizję.

W ciągu ostatnich pięciu lat ilość czasu spędzanego przez statystycznego Amerykanina przed telewizorem nie zmieniła się, zaś ilość czasu poświęcanego internetowi wzrosła o 121%.

Amerykanie w internecie przede wszystkim robią zakupy. W podobnym badaniu z 2007 roku, nieco ponad jedna trzecia ankietowanych twierdziła, że kupuje on-line, teraz odsetek ten wzrósł do 60%. Ok. 33% regularnie odwiedza serwisy społecznościowe, często przez swoje urządzenia mobilne. Dwie trzecie przedstawicieli Generacji Y (urodzeni w latach 80. i 90.) twierdzi, że uaktualnia swój profil co najmniej raz w miesiącu.

Jak wynika z raportu Forrestera, do 2015 r. 82% amerykańskich gospodarstw będzie miało dostęp do internetu. W tym roku już 90% domów, które mają dostęp do sieci korzysta z łącza szerokopasmowego.


Zobacz również